قناد باشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لایحه دولت – ملت یهود مصداق بارز تبعیض نژادی است

کدخبر: 2237779

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تصویب لایحه دولت – ملت یهود با نقض حقوق فلسطینی‌ها مصداق بارز تبیض نژادی است.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره تصویب لایحه "دولت - ملت یهود" توسط پارلمان رژیم صهیونیستی اظهار کرد: این اقدام مصداق بارز تبعیض نژادی است.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها از حدود یکصد سال پیش درصدد برپایی دولت یهود بوده اند، اماهیچ گاه شرایط تحقق آن را نیافته اند ادامه داد: اکنون اسرائیلی ها با بهره برداری از حمایت های آقای ترامپ درصدد دست یابی به این هدف هستند.

بیشتر بخوانید: تصویب لایحه دولت - ملت یهود مقدمه چالش های بیشتر در منطقه است

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آمریکا و ترامپ به عنوان بزرگ ترین حامیان رژیم اشغالگر قدس تلاش می کنند با تنها نگذاشتن صهیونیست ها آنها را به هدف خود یعنی تشکلیل دولت - ملت یهود برسانند تصریح کرد: اخیراً اسرائیلی ها از جانب فلسطین و کشورهای محور مقاومت احساس آسیب پذیری می کنند.

قنادباشی اظهار کرد: امروزه اقدامات فلسطینی ها از جمله راهپیمایی های هفتگی موجب نگرانی و ناامیدی یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی شده است و به همین دلیل رژیم اشغالگر قدس تلاش می کند با عنوان کردن طرح هایی از قبیل برپایی دولت - ملت یهود، آنها را امیدوار و در سرزمین های اشغالی نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه مدتی است کمک های مالی یهودیان ثروتمند ساکن آمریکا و اروپا به دلیل ناامید شدن آنها از اسرائیل و تحقق وعده هایشان کاهش یافته است افزود: اسرائیل تلاش می کند با انجام یک اقدام سیاسی یعنی تشکیل دولت - ملت یهود از آن بهره برداری مالی کند.

قنادباشی با بیان اینکه نگرانی دیگر رژیم صهیونیستی به شکست های اخیر داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه برمی گردد، تصریح کرد: چون تضعیف این گروه ها باعث تغییر معادلات منطقه ای به ضرر رژیم صهیونیستی شده و از این رو آنها تلاش می کنند با طرح اقدامات دیگر به مقابله با فلسطین و کشورهای محور مقاومت بپردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حقوق بیش از یک میلیون و نیم فلسطینی با تصویب لایحه دولت - ملت یهود نادیده گرفته و نقض می شود ، این در واقع مصداق بارز آپارتاید و تبعیض نژادی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: