بازوی امدادی- رسانه‌ای جبهه النصره در آغوش صهیونیست‌ها

فرار کلاه‌سفیدها

کدخبر: 2237890

توییتر رسمی وزارت جنگ اسرائیل نوشت: در طی عملیاتی موسوم به عملیات "همسایه خوب"، نیرو‌های اسرائیلی تعداد ۸۰۰ نفر از نیرو‌های گروه دفاع مدنی سوریه معروف به "کلاه سفید‌ها" و خانواده‌شان را از جنوب سوریه فراری دادند.

نسیم آنلاین :‌ توییتر رسمی وزارت جنگ اسرائیل نوشت: در طی عملیاتی موسوم به عملیات "همسایه خوب"، نیرو‌های اسرائیلی تعداد 800 نفر از نیرو‌های گروه دفاع مدنی سوریه معروف به "کلاه سفید‌ها" و خانواده‌شان را از جنوب سوریه فراری دادند.

طی چند روز گذشته، با توجه به پیشروی های مهم ارتش سوریه در ریف شمال غربی استان درعا، عناصر تروریستی از‌جمله "کلاه سفید‌ها" از سه جهت به محاصره ارتش سوریه درآمدند و طی عملیاتی به درخواست آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های اروپایی، عناصر این گروه ابتدا با استفاده از اتوبوس وارد خاک فلسطین اشغالی و سپس از آنجا وارد خاک اردن شدند.

فرار اعضای این گروه از مسیر اسرائیل به اردن است، امری که به روشنی حکایت از اهداف مشترک رژیم صهیونیستی و کلاه سفیدها دارد و در عین حال نشان می دهد اهمیت این لشکر مبارز در جبهه جنگ نرم با سوریه برای اسرائیل بیشتر از همتایان تروریست انها در جبهه نظامی بوده است

بوریس دلگف تحلیلگر سرشناس روس با اشاره به خروج کلاه سفیدها از سوریه اعلام کرد: کلاه سفیدها به این علت از سوریه خارج شدند تا به دست ارتش سوریه نیافتند و مورد بازجویی و تحقیقات قرار نگیرند.

وی افزود: برخی از اعضای این سازمان در عملیاتهایی که سازمانهای اطلاعاتی غربی در سوریه اجرا کردند، مشارکت کرده اند و از همین رو نمی توانند در مناطقی که تحت کنترل دولت سوریه است، بمانند.

پس از خارج شدن افراد این گروه از سوریه، دولت انگلستان از اعلام آمادگی برای اعطای پناهندگی به کلاه‌سفید‌ها خبرداد.

محمد القاید، سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرد: نیروهای کلاه سفید به دلیل آنکه جانشان در معرض خطر قرار داشت صرفا به خاطر مسائل انسان‌دوستانه از سوی اردن پذیرفته شده‌اند. وی تاکید کرد این افراد به زودی به سه کشور آلمان، کانادا و انگلیس فرستاده می‌شوند .

"کلاه سفیدها" که در ظاهر گروهی مدافع حقوق بشر معرفی شده‌اند، در صحنه تحولات سوریه به عنوان بازوی کمکیِ گروه‌های تروریستی فعالیت کردند. این گروه با به تصویر کشیدن تصاویری نمایشی و وارونه از واقعیت جنگ در سوریه تروریست ها را مظلوم نشان می‌دادند.

از جمله اقدامات این گروه متهم‌ کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی بود . یک سازمان حقوق‌ بشری پزشکان سوئدی فاش‌کرده کلاه سفیدها با تزریق آمپول‌ آدرنالین به سینه کودکان، آنها را قربانی حمله شیمیایی معرفی می‌ کردند .

این سازمان در مارس ۲۰۱۳ به دست کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس «جمیز لو میجرر» تاسیس شد . جمیز لو میجرر ۲۰ سال عضو دفاتر سازمان ملل متحده و مشاور شرکت های ویژه وزارت خارجه انگلیس و افسر ارتش انگلیس بوده و بیشترین توانایی وی در پرداختن به فعالیت بخش های امنیتی و برنامه های تحکیم دموکراسی بوده است .

«وانیسا بیلی» روزنامه نگار در گزارشی با عنوان «کلاه سفید: جنگ از راه فریب» می گوید: «مجیرر» دانشجوی آکادمی نظامی پادشاهی ساندهریست، نماینده عالی سازمان ملل متحد در بوسنی در کوزو، پیش از آنکه هماهنگ کننده اطلاعاتی در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو منصوب شود بوده است.

کلاه‌سفید‌ها با بیش از 2000 عضو سالیانه 30 میلیون دلار از آمریکا و اروپا دریافت می‌کند. طی سال های گذشته کلاه سفیدها با صحنه سازی( مخصوصاً برای حملات شیمیایی)، ارائه گزارش های وارونه و کمک‌رسانی به تروریست ها، اقدام به جلب توجه جامعه جهانی و نشان دادن چهره ای مظلوم از تروریست های صهیونیستی- تکفیری کرده است.

این سازمان در کمپین های ضد حکومت سوریه با دست بردن در تصاویر و اخبار با هدف تاثیر گذاشتن بر روی افکار عمومی مشارکت می کنند .

«ریک ستریانگ» روزنامه نگار در مقاله ای با عنوان موثرترین دستکاری اشاره می کند که کلاه سفید ها در واقع گروه های نجات جبهه النصره هستند.

ارسال نظر: