عهد التمیمی نماد مقاومت نوجوانان فلسطینی آزاد شد

کدخبر: 2240424

«عهد تمیمی» ۱۷ ساله که به دلیل مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی زندانی شده بود، روز یکشنبه از زندان‌های این رژیم آزاد شد.

نسیم آنلاین: شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد اشغالگران رژیم صهیونیستی عهد تمیمی ، دختر 17 ساله فلسطینی، را از زندان آزاد کردند.

اساف لیبراتی سخنگوی اداره زندانهای رژیم صهیونیستی گفت که عهد التمیمی دختر نوجوان فلسطینی و مادرش بعد از گذراندن مجازات هشت ماه زندان خود به خاطر سیلی زدن به یک نظامی این رژیم صبح امروز از زندان "هشارون" آزاد شد.

عهد التمیمی دختر نوجوان فلسطینی به نماد مقاومت فلسطینیان مشهور شده است.

بعد از انتشار ویدیویی از عهد التمیمی به همراه دیگر اعضای خانواده اش که یک نظامی اسرائیلی را از خانه خود دور می کردند، عهد به وسیله نظامیان اسرائیلی بازداشت شد و با وجود اینکه فقط ۱۶ سال داشت در دادگاه نظامی به خاطر سیلی زدن به یک نظامی صهیونیست به ۸ ماه زندان محکوم شد.

دادگاه رژیم صهیونیستی اتهامات گوناگونی علیه عهد التمیمی مطرح کرده و محاکمه وی بازتاب گسترده افکار عمومی و محکومیت بین‌المللی علیه بازداشت کودکان از سوی رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

قرار است التمیمی ساعت 4 عصر امروز (به وقت محلی) طی نشست خبری از زادگاه خود در رام‌الله سخنرانی کند.

شبکه تلویزیونی «روسیاالیوم» گزارش داد که رژیم صهیونیستی به دلیل جلوگیری از استقبال مردمی از التمیمی، محل آزادی این دختر فلسطینی را تغییر داد. با این حال، شمار زیادی از اعضای خاندان التمیمی و فعالان در گذرگاه رنتیس در شمال غربی رام الله از او استقبال کردند.

ارسال نظر: