روحانی امشب به صورت زنده با مردم سخن می‌گوید

آقای رئیس‌جمهور به این سوالات هم پاسخ دهید!

کدخبر: 2244651

رئیس جمهور امشب روزه ‏سکوت خود را خواهد شکست و در یک مصاحبه تلویزیونی با مردم سخن می‌گوید. این اولین سخنرانی روحانی بعد از التهابات بازار سکه و ارز است.

نسیم آنلاین :‌ رئیس جمهور امشب روزه ‏سکوت خود را خواهد شکست و در یک مصاحبه تلویزیونی با مردم سخن می‌گوید. این اولین سخنرانی روحانی بعد از آغاز التهابات بازار سکه و ارز و اجرایی شدن دور اول تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا است. هرچند اگر این مصاحبه شبیه گفتگوهای گذشته آقای روحانی باشد نباید توقع داشت که، سوالات و دغدغه های اساسی مردم را با رئیس جمهور مطرح شود و چون گذشته باید در مورد نحوه لباس‌پوشیدن مجری یا علت انتخاب او تحلیل کنیم تا محتوای مصاحبه. با این حال امیدواریم پاسخ حداقل یکی از سوالات زیر در ‏گفتگوی امشب روحانی بیابیم.

در ابتدا کاش آقای رئیس جمهور توضیح دهد که چرا آنقدر دیر به فکر صحبت با مردم افتاده‌است؟ آیا این حق ‏مردم نیست که بدانند رئیس جمهورشان برای برون رفت از شرایط فعلی چه برنامه هایی دارد؟ اصلا برنامه ای برای مقابله با گرانی ها و کمبود در کالاهای اساسی مردم دارند یا خیر؟

در ادامه خوب است که جناب رئیس جمهور، بگوید که چرا پنج سال، تمام مشکلات مملکت، حتی تامین آب آشامیدنی مردم را به سیاست خارجی و به طور خاص ‏برجام گره زدند و از توجه به دیگر ظرفیت ها و نگاه به درون غافل ماند؟ چرا چشم شان به جای دستان جوانان این مرز و بوم به دست و دهان سیاست مداران ‏آمریکایی و اروپایی بود که با خروج آمریکا از برجام نگرانی به بازار تزریق گردد.

ایشان همواره دولت سابق را مسئول تمامی مشکلات کشور عنوان کرده است اکنون، در پنج سالگی دولت خود او وارث دولت سابق است که کوچکترین بی‌تدبیری اش نقدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیاردی است که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از آن می‌باشد. حال برای مدیریت این مساله چه خواهد کرد؟

کاش جناب روحانی پاسخ دهد که چرا علی رغم مذاکره با دولت های اروپایی و آن همه امید بستن به آن‌ها در صورت خروج آمریکا از برجام، آن‌ها حتی ‏حاضر به محکوم کردن خروج آمریکا از برجام نشدند؟ و چرا شرایط نظام برای مذاکره و بقا در برجام در انچه ایشان بسته اروپایی‌ها عنوان کرده‌اند دیده نمی‌شود.

متاسفانه ناهماهنگی و اختلافات در کابینه روحانی به رسانه‌ها هم درز پیدا کرده است اما باز رئیس دولت در برابر تغییر و اصلاح کابینه‌ش مقاومت می‌کند. امشب فرصتی است تا رئیس جمهور در این خصوص نیز با مردم سخن بگویند و مردم را در جریان این تغییرات قرار دهد، شاید امید به اصلاح روندهای غلط گذشته تقویت شود.

حالا همه این ها به کنار! آقای روحانی یعنی ما همان جور که خیالمان از بابت قیمت دلار با حرف شما راحت شد، قرار است در مورد مسائل دیگر هم ‏خیالمان راحت شود؟

ارسال نظر: