تحلیل حجاریان از کابینه روحانی:

دولت «گیج» و «کرخت»! /دولت روحانی،دولت ما نیست

کدخبر: 2245001

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در تازه‌ترین گفتگویش دولت روحانی را گیج و کرخت توصیف کرد.

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در یکی از آخرین گفتگو هایش تحلیل خود را از دولت روحانی در شرایط بعد از خروج آمریکا از برجام ارائه داد.

حجاریان که تلاش کرده تا همه مشکلات را متوجه دولت نکند دست آخر با دو صفت دولت دوزادهم را توصیف می کند: "گیج" و "کرخت".

این تئوریسین جریان اصلاحات از ابتدای گفتگویش سعی دارد وضعیت دولت را وضعیت تعلیق نشان دهد و می گوید: " ترجیح می دهم از واژه «تعلیق» استفاده کنم و بگویم وضعیت دولت روحانی «تعلیق در تعلیق» است... برای مثال در حوزه پرتلاطم اقتصاد، ازیک طرف با متغیرهای بیرونی نظیر تحریم و... درگیر است و از طرف دیگر با سنگ اندازی های داخلی مواجه است به نحوی که امکان تصمیم گیری و کنشگری از دولت سلب شده است و هرازگاهی موضعی رقیق اتخاذ می کند، آن هم به صورت دستوری. وضعیت در سیاست خارجی نیز به همین ترتیب است. "

صحبت های سعید حجاریان در روزهایی بیان می شود که اکثریت اصلاح طلبان خواستار جدا کردن راه روحانی از راه خود هستند تا عمکلرد ضعیف رئیس جمهور و تیم اقتصادی به پای اصلاح طلبان نوشته نشود تا برای انتخابات 1400 بتوانند دوباره اعتماد مردم را جلب کنند.

حجاریان در همین موضوع چنین می گوید " من معتقدم می شود اصلاح طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست؛ مشروط بر اینکه ذکر کنند دولت، متعلق به چه جریانی است. «هسته سخت اصلاحات» قدرت در تقدیر است؛ یعنی دولت پنهان اصلاح طلبان است. اگر این هسته شکل بگیرد، می توان مرزها را مشخص کرد و صراحتا عنوان کرد که دولت در چه زمینی بازی می کند. "

وی در ادامه دولت روحانی را با دو صفت توصیف می کند. دولت " گیج " و " کِرخت ". حجاریان در پاسخ به این پرسش که امروز دولت واقعا در چه زمینی بازی می کند؟ می گوید "دولت کرخت و گیج است و در زمین اصلاحات بازی نمی کند."

تئوریسین جریان اصلاحات از تلاظم بازار ارز هم در مصاحبه گفته و درباره تعیین دستوری نرخ دلار می گوید "زمانی که قیمت چهار هزارو 200 تومان اعلام شد، دیدیم در مدت کوتاهی دلار به بالای 10 هزار تومان رسید؛ یعنی ارزش پول کارگر نصف شد. پس براساس یک دستور، از جیب کارگر دزدیدند، اسکناس چاپ کردند تا بدهی کاسپین و ثامن الحجج و امثالهم را تسویه کنند. باید از مراجع استفتا کرد که آیا دولت حق دارد دستور بدهد و از جیب کارگر بزند و بدهی مؤسسات مالی و اعتباری ورشکسته را بپردازد؟"

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: