موسی الرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس:

سیف بانک مرکزی را بی‌برنامه اداره کرد

کدخبر: 2245406

آقای روحانی فکر می‌کند چون مردم به او رای دادند نباید کسی به او کار داشته باشد و این یک تفکر غلطی است. او و کابینه‌اش باید به مردم، مجلس و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.

موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس در گفتگو با « نود اقتصادی » در خصوص عملکرد اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم و عدم پاسخگویی به مردم گفت: آقای روحانی فکر می‌کند چون مردم به او رای دادند نباید کسی به او کار داشته باشد و این یک تفکر غلطی است. او و کابینه‌اش باید به مردم، مجلس و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند. در همه جای دنیا هم همینطور است. رئیس دولت به همه نهادهای نظارتی پاسخگوست. وی تصریح کرد: دو شب قبل آقای روحانی با مردم گفتگو کرد و هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و شعارهای قبلی را تکرار کرد. امید و اتحاد خوب است اما آقای روحانی باید به وظایفی که دارد عمل کند. رئیس جمهور باید از دخالت‌های بی جا خودداری کند. خود رئیس جمهور باعث شکست بانک مرکزی شد و سبب ایجاد این همه حجم از نقدینگی و نابسامانی در کشور شده است. به جرات میتوان علت سه برابر شدن حجم نقدینگی را دخالتهای آقای روحانی در بانک مرکزی دانست.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور ساعت 9 به سرکار بیاید و ساعت 2 بعد ازظهر به منزل برود که رئیس جمهور نیست. حداقل باید روزی 8 ساعت کار کند. خود همین کم‌کاری آقای روحانی یک تخلف آشکار است. چرا آقای روحانی باید از خودش یک قدیس بسازد؟ مردم مطالبه دارند، در قانون آمده است که رئیس جمهور تخلف کند باید محاکمه شود.

وی گفت: آقای همتی تازه رئیس کل بانک مرکزی شده و در حال حاضر موضع گیری اخیرشان خوب بود. آقای همتی اگر همین سیاستهای اقتصادی اخیر را مدیریت کند در اقتصاد یک نظم و هماهنگی به وجود می آید. همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها موظف هستند از این بلاتکلیفی در بیایند. در دوره آقای سیف بانک مرکزی بی برنامه بود و مردم نمی‌دانستند که بانک مرکزی چه میخواهد بکند ولی در حال حاضر مردم از تصمیمات بانک مرکزی اطلاع دارند. تعویض آقای سیف در واقع تعویض تفکر آقای روحانی بود.

وی افزود: آقای روحانی قبلا ارز رسمی را قاچاق اعلام کرد در صورتی که تصمیمشان اشتباه بود و نباید چنین اقدامی می‌کرد. با این تصمیم آقای روحانی بود صرافان بیکار شدند. آقای سیف مخالف تفکرات آقای روحانی بود ولی به دلیل اینکه تابع رئیس جمهور بود باید امر آقای روحانی را می‌پذیرفت اما امیدواریم آقای روحانی دیگر در مورد تصمیمات آقای همتی دخالتی نکند. آقای روحانی باید پاسخ دهد که چرا این همه نقدینگی را ایجاد کرده، ولی متاسفانه همیشه از جواب دادن طفره می رود.

وی همچنین درباره خالی بودن جای سه مسئولیت مهم در بانک مرکزی نیز به «نود اقتصادی» اظهار کرد: بانک مرکزی در حال حاضر معاون ارزی، دبیرکل و سخنگو ندارد و باید هرچه سریعتر این 3 مسئول را انتخاب کند وگرنه باعث عدم پاسخگویی به سوالات مردم و ایجاد اختلال در بانک مرکزی می‌شود. بانک مرکزی باید فعال باشد تا مشکلی پیش نیاید.

ارسال نظر: