مسی یک گام تا تاریخ‌سازی

کدخبر: 2246761

مهاجم بارسلونا یک‌شنبه با پیروزی برابر سویا در سوپر جام اسپانیا می‌تواند فاتح سی و سومین جام خود در این باشگاه شود و نام خود را به عنوان پر افتخارترین بازیکن این تیم ثبت کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از آس، بازی‌های کمی مانند سوپر جام برای لیونل مسی، نمادین و تاریخی هستند. مهاجم بارسلونا فردا شب (یک‌شنبه) برابر سویا بازی خواهد کرد که بیشترین گل را مقابل این تیم به ثمر رسانده است (۳۱ گل در ۳۳ بازی). ستاره آرژانتینی برای نخستین بار به عنوان کاپیتان اول بارسلونا به میدان خواهد رفت. به همین خاطر در صورت قهرمانی برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. این جام یک عنوان معمولی نخواهد بود چون مسی با ۳۳ جام پر افتخارترین بازیکن تاریخ آبی‌ اناری‌ها خواهد شد. بدون در نظر گرفتن عناوین او تاثیرگذارترین بازیکن باشگاه نیز محسوب می‌شود.

مسی تاکنون چهار لیگ قهرمانان اروپا، ۹ لالیگا، سه جام جهانی باشگاه‌ها، ۶ کوپا دل ری، سه سوپر جام اروپا و هفت سوپر جام اسپانیا را به دست آورده است. ستاره آرژانتینی در ۱۳ سال اخیر تحت هدایت سرمربیانی همچون فرانک رایکارد، پپ گواردیولا و لوییس انریکه بود و در کنار بازیکنان فراموش نشدنی مانند ژاوی هرناندس و آندرس اینیستا بازی کرد. حضور آنها در فتح جام‌ها کاملا تاثیر گذار بود. با این حال مرد اصلی در این میان کسی نبود جز مسی.

مهاجم بارسلونا در تابستان خبرساز نشد. جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را مانند بازی‌اش در این رقابت‌ها در سکوت ترک کرد. سپس به تعطیلات تابستانی رفت و با توافق ارنستو والورده در اردو آمریکا حاضر نشد. او در کنار جرارد پیکه، آلبا، سرخیو بوسکتس در بارسلونا تمرین کرد تا بدون هیچ مشکلی به سوپر جام برسد.

مسی از فصلی می‌آید که در آن یک جام جهانی کابوس وار را تجربه کرد و یک شب تلخ در رم داشت. مهاجم آبی‌ اناری‌ها در ۵۴ بازی خود ۴۵ گل به ثمر رساند و علاوه بر کفش طلا توانست دو گانه را به همراه بارسلونا کسب کند. هدف او در این فصل رسیدن به رکورد تلمو سارا است، تنها بازیکنی که توانست ۶ بار جایزه برترین گلزن را به دست آورد. مسی می‌تواند خاطره سال ۲۰۱۴ را تکرار کند. او پس از ناکامی در فینال جام جهانی و مشکلاتی که داشت، توانست سال ۲۰۱۵ را با فتح سه گانه به پایان برساند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: