احمد توکلی:

بانک مرکزی مقصر انتشار شایعه گم شدن ۹ میلیارد دلار است

کدخبر: 2247572

نماینده سابق مجلس گفت: اگر بانک مرکزی به وظیفه خود که انتشار لیست دریافت کنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی بود عمل می‌کرد، این حواشی چند روز اخیر ایجاد نمی‌شد. متاسفانه انتشار خبر گم شدن ۹ میلیارد دلار ارز دولتی به دشمنان کشور بهانه داد که روی آن جوسازی و حاشیه سازی کنند.

احمد توکلی نماینده سابق مجلس در گفتگو با « نود اقتصادی » با انتقاد از حواشی پیرامون انتشار خبر گم شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی اظهار کرد: اگر بانک مرکزی به وظیفه خود که انتشار لیست دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی بود عمل می‌کرد، این حواشی چند روز اخیر ایجاد نمی‌شد. متاسفانه انتشار خبر گم شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی به دشمنان کشور بهانه داد که روی آن جوسازی و حاشیه سازی کنند.

وی افزود: نماینده مجلسی که به این شکل اظهار نظر کرده کار درستی نکرده، چون اینگونه حرف زدن به جز تشویش اذهان عمومی سود دیگری ندارد. 9 میلیارد دلار عدد کمی نیست که گم شود.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: به هر شکل تقصیر اساسی با بانک مرکزی بود که با پنهان کاری بستر سو استفاده را فراهم کرد. در آمار بانک مرکزی همه چیز ثبتی است و امکان گم شدن حتی یک دلار هم وجود ندارد.

توکلی تصریح کرد: وقتی آمار کتمان می‌شود، هزاران گمانه زنی در مورد آن می توان انجام داد. بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی را به طور کامل منتشر نمی‌کند و مهر محرمانه بر روی آن می‌زند در حالی که قانون تاکید دارد بانک مرکزی باید این آمار را بدهد.

وی گفت: اطلاعاتی که به حقوق عمومی مربوط می‌شود، پنهان شدنی نیست. دولت هم که بانک مرکزی را مجبور به پنهان کردن آمار کرده مقصر است.

ارسال نظر: