ژنرال بازنشسته: هرگز در آمریکا دولتی این اندازه غیر منطقی و بی ادب را شاهد نبودم

کدخبر: 2248065

ژنرال بازنشسته آمریکا با احمقانه و غیر قابل اجرا خواندن طرح دولت ترامپ برای تشکیل نیروی فضائی گفت در دوران مسئولیتش هرگز تا این حد بی‌منطقی و بی‌ادبی در برابر کشورهای دیگر را شاهد نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از تلویزیون ام اس ان بی سی، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با احمقانه و غیر قابل اجرا خواندن طرح دولت ترامپ برای تشکیل نیروی فضائی گفت، من با دولت های زیادی سر و کار داشته ام، ولی هرگز بی منطقی و بی ادبی در برابر رهبران بین المللی را شاهد نبودم.

بری مک کافری درپاسخ به سئوالی مجری درباره پیشنهاد ترامپ برای ایجاد نیروی فضایی در ارتش آمریکا علیرغم وجود فرماندهی فضائی در نیروی هوایی آمریکا و احتمال موفقیت این نیرو گفت: «در واقع تهدیدی که وجود دارد جدی و واقعی است؛ بخصوص تهدیدی که از جانب روس ها و چینی ها مطرح شده است. با این حال آستانه تهدید ماهواره های جامعه ما بسیار اندک است. منظور اینکه کشور های متوسط می توانند توانمندی لازم را برای حمله ایجاد کنند، ولی ما نیز هزینه گسترده ای برای حفظ شبکه های خود صورت می دهیم.»

وی ادامه داد: «عملیات فضایی با همه نیرو هایی که (در حال حاضر در ارتش آمریکا وجود دارند) ناهمخوان است. ارتش آمریکا بدون ارتباط هایی که با ماهواره ها میسر می شوند، امکان عملیات را از دست می دهد. موضوع نیروی فضائی از آن حرف هایی است که به ظاهر بسیار جذاب می آیند و بسیار در این خصوص بحث می شود، ولی باید گفت این ایده، بسیار احمقانه است. باور ندارم که این طرح بتواند بودجه لازم را از کنگره به دست آورد. از دیگر سو تلاشی ده تا پانزده ساله لازم است تا همه عناصر لازم را در خدمت نیروی جدید ارتش در آورد؛ از یونیفورم های جدید بگیرید تا انتخاب یک وزیر غیر نظامی یا رئیسی ستادی جدید برای این نیرو، همه مسائلی هستند که باور ندارم روی دهند. به نظر من ترمیم سازمانی برای چالش های عملیاتی چیزی است که به نظر من در حال حاضر متیس بدون وجود قانونی جدید تلاش می کند به آن رسیدگی کند.»

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا درباره عملکرد ترامپ گفت: «در واقع من تا کنون با سه دولت در کاخ سفید ارتباط نزدیک داشتم؛ پانزده سال است که با دولت های مختلف سر و کار داشتم، ولی هرگز رفتاری تا این درجه غیر منطقی، خشم و بی ادبی در برابر سران کشور های دیگر دنیا و بی تفاوتی در برابر مخالفت های داخلی را شاهد نبود. این رفتاری درست از سوی یک مدیر ارشد در هر سطحی که باشد، به شمار نمی آید؛ رئیس جمهور آمریکا که جای خود دارد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: