تاکید نمایندگان دائم ایران و برزیل در وین بر رایزنی و همکاری های مشترک در چارچوب سازمان ملل

کدخبر: 2248086

نمایندگان دائم ایران و برزیل در وین بر رایزنی و همکاری های مشترک در چارچوب سازمان ملل تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "کاظم غریب آبادی"، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان های بین المللی در وین، با سفرا و نمایندگان دائم برزیل نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان های بین المللی مستقر در وین، به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن اشاره به روابط خوب و سازنده میان دو نمایندگی در دوره های مختلف، بر اهمیت ها تداوم این ارتباط، به ویژه انجام رایزنی و مشورت در مورد موضوعات مختلف در دستورکار سازمان های بین المللی و هماهنگی و همکاری در موضوعات مورد علاقه مشترک، تاکید نمودند.

غریب آبادی با اشاره به تاریخچه ای از همکاری های ایران با آژانس در گذشته و حال، از تلاش ها و مواضع برزیل در این رابطه قدردانی نمود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به اقدام یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام از یک طرف و تناقض گوییهای آمریکایی ها در ارتباط با مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از طرف دیگر، بر ضرورت اجرای تعهدات برجام توسط سایر طرف ها تأکید نمود و ابراز داشت که جامعه بین المللی در حال حاضر مخالف یکجانبه گرایی آمریکاست و بر رهیافت های چندجانبه در روابط بین المللی تاکید می کند.

نمایندگان دائم برزیل نیز اظهار داشتند که برزیل درخصوص موضوع هسته ای و برجام به ارزشها و اصولی معتقد است که همواره از آنها دفاع می نماید. آنان ضمن حمایت از چندجانبه گرایی، اظهار داشتند که عملگرایی بر سیاست خارجی برزیل حاکم است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: