وزارت اقتصاد آلمان: تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا مغایر با قوانین بین المللی است

کدخبر: 2248093

سخنگوی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین اعلام کد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران مغایر با قوانین بین المللی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد، تحریم های آمریکا علیه ایران مغایر با قوانین بین المللی است.

این روز ها سیگنال های متناقضی از سوی مقامات آلمانی دریافت می شود. از یک طرف دولت آلمان به اتخاذ رفتاری مشخص برای تن در دادن به آنچه که آمریکا دیکته کرده، اشاره می کند و از طرف دیگر در بیانیه ای رسمی اعلام می کند که موضعی تهاجمی به دستورات آمریکا خواهد داشت.

تانیا آلِمانی، سخنگوی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین اظهار داشت: «معتقدیم که لغو تحریم های هسته ای ایران نه تنها علت اقتصادی و تاثیرات مثبت داشته است بلکه برای زندگی ملت ایران نیز دستاورد های مثبتی داشته است؛ بنابراین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، مایه تاسف است و به همین خاطر همان طور که دفعات قبل هم یادآور شدیم موضع ما آن است که تحریم های فراسرزمینی آمریکا (علیه ایران) مغایر قوانین بین المللی است.»

این سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان، دولت جمهوری فدرال آلمان را همسو با موضع اتحادیه اروپا خواند و افزود: در زمینه تامین مالی، اتحادیه اروپا طی گفته های خانم موگرینی، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه چند روز پیش یکبار دیگر اعلام کرد که تمام شرکای توافق اتمی ایران بجز آمریکا به طور موثر و موکد خود را متعهد می دانند کانال های مالی موثری را برای ایران بازنگاه دارند.

خبرنگار اسپوتنیک در ادامه گفت، به نظر می رسد که اداره اقتصاد و نظارت بر صادرات فدرال آلمان (بافا) و نیز انجمن تجارت و سرمایه گذاری آلمان (گِ تِ آ. ای) قرار است در این مسیر نقش آفرینی کنند.

تانیا آلِمانی در ادامه گفت: «ما از شرکت های خود با اطلاعات کامل حمایت می کنیم و (بخشی در) اداره بافا هم اکنون برای شرکت های آلمانی فعال در ایران در نظر گرفته شده است و ما علاوه بر این اداره در پایگاه اینترنتی انجمن تجارت و سرمایه گذاری آلمان نیز اطلاعات کامل و تفصیلی را در قالب یک دفترچه راهنما با توجه به (بروزرسانی) «قوانین انسدادی و بازدارنده» معرفی کرده ایم که به شرکت ها می گوید کدام کار ها شدنی و کدامیک، ناشدنی است. از این گذشته ما از شرکت های آلمانی در قالب (بیمه صادراتی) «هِرمس» نیز حمایت خواهیم کرد که از این به بعد نیز پوشش های بیمه ای اش (برای بازار ایران) همچنان، برقرار و استفاده از آن در اختیار شرکت های آلمانی خواهد بود.»

در این ارتباط وزارت امور خارجه آلمان نیز از این موضع وزارت اقتصاد آلمان دفاع کرد.

راینر برویل، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز در این باره اظهار داشت: «ما تنها به فکر توسعه برنامه های اقتصادی (با ایران) تحت «برنامه جامع اقدام مشترک» نیستیم که همان طور که در این توافق پیش بینی شده است، راه های جدیدی را برای رونق اقتصاد ایران و نیز بهره مندی ملت ایران از این توافق دوباره امکانپذیر می کند بلکه ما به این وسیله می خواهیم نه تنها شرایط خوبی را برای اقتصاد آلمان مهیا کنیم بلکه در حفظ کردن این توافق، منافع داریم و این منفعت، نفع امنیتی هست. چون ما به فکر امنیت خود و به ویژه امنیت منطقه نیز هستیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: