دیده‌بان حقوق بشر خواستار محاکمه عاملان کشتار خونین سال ۲۰۱۳ قاهره شد

کدخبر: 2248100

دیده بان حقوق بشر خواهان محاکمه مسئولان و نیرو‌های امنیتی مصری شد که در سال ۲۰۱۳ صد‌ها تن از معترضان را در قاهره کشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه خواهان محاکمه مسئولان و نیرو های امنیتی مصری شد که در سال ۲۰۱۳ با حمله به تظاهرکنندگان در قاهره صد ها تن از معترضان را کشتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر از مصر خواست عدالت را برای قربانیان حمله خونین به تظاهرات سال ۲۰۱۳ که صد ها کشته برجا گذاشت اجرا کند و مسئولان و نیرو های امنیتی را که هنوز تحت پیگرد قضایی قرار نگرفته اند، تحت تعقیب قرار دهد.

پنج سال پیش در ۱۴ اوت سال ۲۰۱۳ نیرو های امنیتی مصر به دو میدان قاهره حمله کردند که هزاران نفر از شش هفته قبل با زن و بچه در آن ها اردو زده بودند و خواهان بازگشت محمد مرسی، اولین رئیس دموکراتیک مصر بودند.

به گفته دیده بان حقوق بشر در این حمله دست کم ۸۱۷ تظاهر کننده کشته شدند. این سازمان غیردولتی این حمله را «بزرگترین کشتار جمعی تاریخ معاصر مصر» خوانده است.

از آن زمان تاکنون صد ها اسلامگرا از جمله مسئولان اخوان المسلمین که مرسی عضو آن بود، به صورت دسته جمعی محاکمه شدند که سازمان های مدافع حقوق بشر این محاکمه ها را محاکمه های شتابزده خوانده اند.

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد پنج سال پس از این کشتار جمعی، تنها پاسخ مقامات مصری پناه دادن به مسئولان این جنایت هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: