هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکره با آمریکا کاملا منتفی است/ مشکلات اقتصادی و معیشتی ناشی از عملکردهای داخلی است

کدخبر: 2248116

کارشناس مسائل بین الملل گفت: طبق سخنان رهبری با توجه به بدعهدی های آمریکا در معاهدات بین المللی نباید با آنها مذاکره کرد و هیچ جنگی میان کشورمان با آمریکا رخ نمی دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوشنبه 22 مرداد در دیدار هزاران نفر از قشر های مردمی از استان های مختلف کشورمان سخنانی مهم و ارزشمند درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت های آمریکا و پیشنهاد مذاکره آن کشور به جمهوری اسلامی ایران و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان کشورمان ایراد کردنند.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار کرد: سخنرانی ایشان حاوی محورهای ارزنده ای درباره مسائل اقتصادی و سیاست خارجی بوده است.

هانی زاده با بیان اینکه آمریکایی ها از طرح مذاکره بدون پیش شرط با کشورمان به دنبال ایجاد تفرقه افکنی میان جریان های سیاسی حاکم و مردم در داخل ایران هستند، گفت: از این رو حضرت آیت الله خامنه ای هرگونه مذاکره با آمریکایی ها را تا زمانی که از مذاکرات به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کنند، غیر قابل قبول و مردود دانسته اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری قاطعانه تاکید کردند موضوع مذاکره با آمریکا کاملا منتفی است ادامه داد: دلایلی که ایشان دارند این است که آمریکایی ها هیچ گاه به تعهدات بین المللی خود پایبند نبودند و از طرح مذاکرات بدون پیش شرط با کشورمان درصدد گرفتن امتیازات از ایران هستند بدون آنکه کوچکترین امتیازی برای ما قائل باشند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم ها بسیاری از شخصیت های داخلی تصور می کردند آمریکا با ایران وارد جنگ می شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با قاطعیت اعلام کردند هیچ جنگی رخ نمی دهد و موضع گیری قاطع رهبری در این باره امنیت روانی را به جامعه بازگرداند.

هانی زاده با بیان اینکه بخش مهم و وسیعی از سخنرانی رهبری به مسائل مربوط به مبارزه با فساد اختصاص داشت، افزود: رهبر انقلاب همه مشکلات اقتصادی کشور را مربوط به تحریم ها ندانسته و عنوان کردند بخشی از آنها مربوط به عملکردهای داخلی کشور است. از این رومقام معظم رهبری بر مبارزه جدی با فساد تاکید کردند. بنابرابن هم اکنون توپ در زمین قوای سه گانه یعنی مقننه، مجریه و قضائیه است که باید هرچه زودتر برای مجازات عاملین بی ثباتی بازار برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با مفسدین اقتصادی باید در چهارچوب قانون و به دور از التهابات و احساست اجتماعی انجام شود، گفت: در شرایط فعلی دولت علاوه بر ارائه بسته اقتصادی و ارزی جدید باید اختلالگران بازار را شناسایی، مجازات و از بدنه خود خارج کند وهمچنین با تغیر تیم اقتصادی دولت، تیمی جدید با برنامه و استراتژی اقتصادی قوی برای مهار بازار جایگزین تیم قبلی کند.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بسیاری از مسائل مربوط به بازر منشاء داخلی دارد افزود: دشمنان خارجی نیز در تشدید بحران های روانی بازار نقشی مهم داشته اند و دولت باید با اتخاذ برنامه های جامع ازجریان سازی روانی در اقتصاد جلوگیری می کرد که متاسفانه در این زمینه ناموفق عمل کرده است.

هانی زاده در پایان با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه ای مردم ایران را با هوش و با بصیرت دانسته اند، افزود: تاریخ ثابت کرده که ملت شریف ایران زیر بار خواسته های نامعقول آمریکا نمی رود و با حفظ وحدت خود این کشور را در اعمال خواسته هایش ناکام می گذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: