رضایی کوچی :

۵۰ درصد افزایش قیمت بلیت پرواز‌ها به نرخ ریال برمی‌گردد

کدخبر: 2248117

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ۵۰ درصد افزایش قیمت بلیت‌ پروازها که به ریال برمی‌گردد و طبیعی است که با نرخ تورم باید افزایش قیمت بلیت وجود داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچی عضو کمیسیون عمران در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به افزایش قیمت بلیت پروازها، اظهار کرد: معمولا بخشی از هزینه های پروازها به صورت ریالی و بخشی دیگر به صورت ارزی محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد افزایش قیمت بلیت پروازها به ریال برمی گردد و طبیعی است که با نرخ تورم شاهد افزایش قیمت بلیت هم باشیم، ادامه داد: 50 درصدی هم که به قیمت ارز مربوط می شود، باید متناسب با ارزی که در اختیار ایرلاین ها قرار می گیرد، قیمت گذاری شود.

رئیس کمیسیون عمران متذکر شد: روز گذشته جلسه ای درباره نرخ گذاری برای پروازها با مسئولان سازمان هواپیمایی کشور در کمیسیون عمران داشتیم و تاکید بر این بود که قیمت ها به گونه ای نباشد که مردم تحت فشار قرار گیرند.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد: ما از مسئولان سازمان هواپیمایی درخواست کرده ایم که با توجه به قیمت ریالی کشور که مربوط به تورم است، به سرعت سقفی را برای قیمت پروازها مشخص کنند.

وی با بیان اینکه تعیین سقف قیمت پروازها نباید بی نهایت باشد، اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشور باید به صورت جدی در بحث نرخ گذاری بر شرکت های هواپیمایی نظارت کند و کمیسیون عمران هم بحث قیمت پروازها را به صورت ویژه پیگیری می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: