دولت رفتار:

در گزارش حقوق شهروندی تعریف روشنی از وظایف بعضی از دستگاه‌ها بیان نشده است

کدخبر: 2248252

یک استاد دانشگاه گفت: ارایه گزارش سالانه «پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی» اولیه ترین مسوولیتی است که دولت آن را انجام می‌دهد.

محمدرضا دولت رفتار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار نخستین گزارش سالانه «پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی» اظهار کرد: طبیعتا این موضوع که دولت گزارش سالانه حقوق شهروندی ارایه دهد، وظیفه‌اش بوده و مسئولیت دارد و باید آنرا ارایه دهد. اینکه در انجام مسئولیت هایش تا چه حدی جلو رفته و چه مقدار این مسئولیت‌ها را توانسته به سرانجام برساند و تا کجا به اهدافی که طراحی کرده رسیده یا نرسیده، وظیفه‌ای را برعهده دارد و باید این گزارش را ارایه دهد و این اولیه ترین مسوولیتی است که انجام می‌دهد و کار بزرگی نیست ولی به هر حال لازم است.

وی ادامه داد: در ارتباط با حقوق شهروندی می توان گفت که حداقل گزارشی ارایه شده و پیشرفتی رخ داده ولی لازم است که محتوای این گزارش بررسی شود و ببینیم که آیا در این گزارش مواردی که ذکر شده مطابق با واقع بوده یا خیر و کدام وزارت خانه‌ها وظیفه‌شان را انجام داده‌اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به نظر می رسد در گزارش سالانه حقوق شهروندی تعریف روشنی از وظایف بعضی از دستگاه‌ها در زمینه حقوق شهروندی بیان نشده است. به عنوان مثال می‌توان به گزارشی که در ارتباط با وزارت امور خارجه ارایه شده اشاره کرد. علی رغم اینکه وزارت امور خارجه مسئولیت‌های زیادی در این زمینه برعهده دارد ولی در گزارش ارایه شده ما شاهد هستیم که یک گزارش اجمالی از اقدامات وزارت خارجه آمده است. به عبارتی می‌توان گفت که می‌توانست گزارش پربارتری باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: