آبه: ایران یکی از قدرت‌های برتر داوری در قاره آسیاست/ حضور فغانی در جام جهانی از نشانه‌های توسعه یافتگی است

کدخبر: 2248271

مدیر بخش توسعه دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید که به طور قطع ایران یکی از قدرت‌های برتر داوری در قاره آسیاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیروکازو آبه، مدیر بخش توسعه دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیرامون سفر نمایندگان دپارتمان داوری AFC به تهران به سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران گفت: این سفرها در راستای توسعه و پیشرفت هدفمند و فراگیر داوری آسیا صورت می گیرد. در واقع برنامه این سفرها به شکل سازمان یافته از سال 2013 میلادی آغاز شد و تاکنون در همین راستا به 16 کشور آسیایی سفر کرده ایم. به طور معمول در هر سال سفر و بررسی آخرین شرایط و فعالیت های کمیته داوران چهار کشور عضو AFC انجام می شود که در سال 2018 ایران یکی از کشورهای مورد نظر بوده است.

وی پس از نشست مشترک با رئیس و اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران و مشاهده برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در این بخش اظهار داشت: از نظر ما فعالیت ها و برنامه ها بسیار کامل و شایسته تقدیر بوده است. بسیار جالب است که در این بخش فعالیت ها به صورت گسترده در بخش های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در حوزه های آقایان و خانم ها به شکل کاملاً منظم صورت گرفته و تقویم جامعی برای برگزاری دوره ها و کلاس های مورد نظر این کمیته در نظر گرفته شده است. باید بگویم کمتر فدراسیونی در آسیا می شناسیم که به این شکل و به صورت جامع در داوری تمامی رشته ها فعالیت ها داشته باشد. از نظر ما شرایط داوری در فوتبال ایران و فعالیت های فدراسیون بسیار جامع و گسترده بوده است.

مدیر بخش توسعه دپارتمان داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در خصوص جایگاه و موقعیت داوری ایران در آسیا و جهان گفت: به طور قطع ایران یکی از قدرت های برتر داوری در قاره آسیاست. حضور موفق علیرضا فغانی در جام جهانی روسیه یکی از نشانه های این توسعه یافتگی و پیشرفت بود. قطعاً تربیت چنین داورانی حاصل وجود زیرساخت های لازم در این بخش است و باید بگوییم ایران یکی از کشورهای فوتبال آسیاست که در این بخش پیشرفت های بسیار خوبی داشته است. امیدواریم با استمرار برنامه های منظم آموزشی همچنان این روند دنبال شود و شاهد حضور داوران موفقی از ایران در مسابقات بین الملل قاره ای و جهانی باشیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: