واکنش فدراسیون ژیمناستیک به ناراحتی شدید کیخا

کدخبر: 2248290

دبیر فدراسیون ژیمناستیک به ناراحتی کاپیتان تیم ملی در آستانه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ واکنش نشان داد.

محسن سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره انتقادات سعیدرضا کیخا کاپیتان تیم ملی ژیمناستیک پیرامون اتفاقات چند روز اخیر و در آستانه اعزام به بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان سال های 95 و 96، در مجموع 61 سکه بهار آزادی هر کدام به قیمت یک میلیون و 850 هزار تومان به فدراسیون اهدا شد تا بین ورزشکاران تقسیم شود. ما نیز با مجوزی که از دفتر معاونت قهرمانی وزارت ورزش و همچنین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک گرفتیم، این کار را انجام دادیم.

وی افزود: کیخا بین همه ژیمناست ها، بیشترین جایزه را به خود اختصاص داد. او مدالی کسب نکرده بود، اما به واسطه ثبت حرکات جدید به این جوایز رسید. همچنین پس از رقابت های جام جهانی در باکو که اسفند سال گذشته برگزار شد، 5 سکه بهار آزادی به کیخا دادیم و این در حالی بود که او چهارم شده بود و طبق مصوبه فدراسیون، فقط باید به نفرات اول، دوم و سوم این جایزه اهدا می شد.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: شاید کمتر فدراسیونی را پیدا کنید که به ورزشکارانش حقوق نیز می دهد، ولی ما این کار را انجام داده ایم و ملی پوشان بابت حضور در اردوی تیم ملی حقوق می گیرند. به هر حال باید توازن را ایجاد می کردیم تا به تلاش سایر ورزشکاران نیز ارج نهاده شود. امسال برای اردوهای تیم ملی از ماساژور، مشاور تغذیه و حتی کارشناس روانشناسی نیز بهره بردیم که این برای نخستین بار صورت گرفت.

سلیمانی درباره بازی های آسیایی گفت: از زمان استقرار تیم جدید در فدراسیون، 21 اردو در سال 96 و 16 اردو نیز در سال جاری برگزار شده است. همچنین از مرداد سال گذشته تاکنون 13 اعزام به رقابت های برون مرزی صورت گرفته، در حالی که در سال 95 فقط سه اعزام انجام شد. این مسائل نشان می دهد که فدراسیون تلاش زیادی برای ایجاد بهترین موقعیت و شرایط برای ورزشکاران به خرج داده و از همه توانش بهره برده است.

وی عنوان کرد: 23 کشور در بازی های آسیایی شرکت می کنند و همه آنها از بهترین نفرات شان بهره می برند. امسال برای اولین بار فینال تیمی نیز برگزار می شود و برآورد من این است که تیم ایران برای نخستین بار در رده هفتم قرار بگیرد و حتی شانس رتبه ششمی را نیز دارد. هشتمی، بهترین رتبه ایران در بازی های آسیایی بوده و امیدوارم این بار جایگاه بهتری را کسب کنیم. در بخش انفرادی نیز همه ملی پوشان شانس بالایی برای فینالیست شدن دارند و این بسیار امیدوار کننده است.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک در پایان به حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: قرار بود وزیر ورزش 10 تا 15 دقیقه در محل برگزار اردو حضور داشته باشد، اما این دیدار یک ساعت به طول انجامید. او از تلاش ملی پوشان رضایت داشت و چندین بار نسبت به موفقیت ژیمناست ها ابراز امیدواری کرد. وزیر ورزش همچنین قول تهیه یک ست کامل از وسایل را داد، هر چند الان این این وسایل گران شده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: