مدیرعامل سازمان آتش نشانی

هدف گذاری برای ۹۹۹ برج تهران/پلاسکو و باورپذیری خطر برجهای ناایمن

کدخبر: 2248319

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از هدف گذاری و ارائه محتوای آموزشی برای ۹۹۹ برج بالای ۱۲ طبقه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی داوری در جمع خبرنگاران گفت: تهران ۹۹۹ برج بالای ۱۲ طبقه دارد که ما برای آنها محتوای آموزشی ویژه در نظر گرفته ایم.

وی افزود: ساکنان این برج ها برای ایمنی بیشتر نیاز است که مسائلی را به طور جد مدنظر قرار دهند. به عنوان مثال ممکن است این برج ها پله فرار مناسب داشته باشند اما بسیار شاهدیم که در ورودی آنها قفل است و یا برخی جاها این پله ها تبدیل به انباری شده است. لذا در زمان حادثه هیچ کارایی ای ندارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یادآور شد: ما این محتوای آموزشی را ابتدا برای پیشگیری از حادثه طراحی کردیم و در گام دوم عنوان کردیم که اگر برجی آتش گرفت چه کاری باید انجام دهیم.

داوری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره برج های ناایمن تهران نیز خاطرنشان کرد: هدف ما تعطیل کردن این مجموعه ها نیست؛ قصد ما اصلاح وضعیت موجود است تا همه ساختمان ها به شرایط بهینه از نظر ایمنی برسند. اما اگر به این نقطه برسیم که ساختمانی پر خطر است و ادامه این روند ممکن است جان شهروندان را به خطر بیندازد از پلمب برج واهمه نداریم.

وی افزود: پلاسکو تجربه تلخی بود که خطر برج های ناایمن را برای همه باورپذیر کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در پاسخ به سوال دیگری درباره ممنوعیت واردات خودروهای آتش نشانی گفت: متأسفانه ماشین های آتش نشانی نیز در گروه چهار قرار گرفت لذا جلوی واردات آنها گرفته شد.

وی گفت: با این حال از شهردار تهران تشکر می کنیم که با حضور در کابینه، طرح موضوع و همراهی وزیر صنعت زمینه ای را ایجاد کرده که بتوانیم گروه خود را تغییر داده و مشکلات مرتفع شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: