آیت‌الله مجتهد شبستری: آمریکایی‌ها به وعده نسیه خود هم عمل نمی‌کنند/ با اخلالگران اقتصادی به عنوان«مفسد فی الارض» برخورد شود

کدخبر: 2248425

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: در مسئله مذاکره حجت بر وزارت‌خارجه، مسئولان و ملت تمام شده است و رهبری فصل الخطاب را فرمودند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "جنگی اتفاق نخواهد افتاد"،گفت: مقام معظم رهبری، مستدل فرمودند که آمریکایی ها می دانند اگر با ایران طرف شوند به مشکل خواهند خورد.

+بیشتر بخوانید:

آیت الله فاضل گلپایگانی: مذاکره مجدد با آمریکا سودی ندارد/ اخلالگران بازار ارز «مفسد اقتصادی» هستند

وی درباره مسئله مذاکره مجدد با آمریکایی ها خاطرنشان کرد: برخی غرب گرایان تصور می کنند که مشکلات اقتصادی ما با ارتباط و مذاکره با آمریکا حل می شود. رهبری در این شرایط که چنین زمزمه هایی به گوش می رسد صریحاً بیان کردند مذاکره مجدد با آمریکا صورت نمی پذیرد. در این زمینه دلیل آوردند که آمریکایی ها بدعهدی شان در قضیه برجام ثابت شده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: آمریکایی ها در مذاکرات سعی دارند وعده های نقد بگیرند و خودشان وعده های نسیه دهند در حالیکه به همان وعده های نسیه هم عمل نمی کنند؛ بنابراین در مسئله مذاکره حجت بر وزارت خارجه، مسئولان و ملت تمام شده است و رهبری فصل الخطاب را فرمودند.

**ضعف مدیریت ها باعث وضعیت فعلی اقتصادی است

آیت الله مجتهد شبستری درباره اخلال گران بازار ارز، خاطرنشان کرد: تمام نوسانات بازار ارز و مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم ها و مشکلات اقصادی نیست. قسمت عمده آن متوجه سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولان اقتصادی کشور در مجلس و دولت است، ضعف مدیریت ها باعث به وجود آمدن این وضع شده است.

وی افزود: باید اخلال گران اقتصادی و احتکارکنندگانی که اجناسی را با ارز دولتی وارد کردند و به قیمت آزاد می فروشند، به عنوان مفسد فی الارض مجازات شوند.همچنین ترمیم کابینه و تعویض مدیرانی که عامل وضع اقتصادی کنونی اند، صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: