یوسفیان ملا: حتی یک پرونده فساد سیستمی هم در کشور نداشته‌ایم

کدخبر: 2248563

نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در تمام مفاسدی که کشف شده هیچکدام باندی و سیستمی نبوده است و خوشبختانه حتی در یک مورد هم شاهد فساد سیستمی در ایران نبوده‌ایم.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در ایران فساد سیستمی وجود ندارد، گفت : فساد سیستماتیک یعنی اینکه یک تشکیلات مخفی در ادارات و دستگاه ها وجود داشته باشد که به صورت شبکه ای و هماهنگ اقدام به فساد می کنند و اگر قرار شد تا در جایی فسادی رخ دهد تمامی افراد آن مجموعه در آن فساد دخیل هستند.

بیشتر بخوانید:

جلسه سران قوا|سیاست های کلان اطلاع رسانی برای مبارزه با جنگ روانی و مسائل اقتصادی تصویب شد

وی افزود: تجربه اینگونه فاسد سیستمی در کشورهای آمریکای لاتین و برخی کشورهای اروپایی در دهه های 70 تا 90 میلادی وجود داشت.

یوسفیان ملا با بیان اینکه منظور رهبر انقلاب عدم وجود چنین نوع فسادی در کشور بود، خاطرنشان کرد: ممکن کسی فاسد باشد اما این فساد در محدوده کاری خودش است و این دلیل بر این نیست که این افراد با کسان دیگری در پشت پرده همدست هستند. ما در ایران تا کنون فسادی که به صورت باندی، سازمانی و تشکیلاتی باشد تا کنون نداشته ایم.

نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: عده زیادی در رابطه با پرونده های مختلف فساد محاکمه شده اند اما اینطور نبوده که با یکدیگر همدست بوده و به صورت باندی با هم ارتباط داشته باشند. دستگاه های ما از لحاظ فاسد سیستمی پاک هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانات رهبر انقلاب مقدار کم فساد هم زیاد است، تاکید کرد: برخی اینگونه القا می کنند که فساد سیستماتیک در کشور وجود دارد و این روند دیگر قابل اصلاح نیست، اما باید توجه داشت در تمام مفاسدی که کشف شده هیچکدام باندی و سیستمی نبوده است و خوشبختانه حتی در یک مورد هم شاهد فساد سیستمی در ایران نبوده ایم. این به معنای آن نیست که کشف نشده است بلکه به آن معنا است که فساد سیستمی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: