در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

کلیه تولیدکنندگان باید عرضه خود را در بورس و بر پایه دلار ۴۲۰۰ هزار تومان افزایش دهند

کدخبر: 2248574

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع پیدا و پنهان عرضه فولاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیدا و پنهان عرضه فولاد موضوع گفت وگوی ویژه خبری امشب 23 مردادماه بود که با حضور حمیدرضا طاهری زاده نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و امیرحسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی برگزار شد.

امیرحسین کاوه دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادی در ابتدای برنامه با بیان اینکه افزایش قیمت فولاد از دوسال پیش آغاز شده است،گفت: سال ۱۳۸۶ تورم رسمی کشور حدود ۱۲ درصد و افزایش نرخ دلار زیر ۲۰ درصد بود، اما افزایش قیمت فولاد بیش از ۸۸ درصد بوده است. متاسفانه در سال ۱۳۹۷ و شش ماهه اخیر هشدارهای ما به وزارت صنایع،معادن و تجارت با بی توجهی روبه رو شد و ما شاهد به وجود آمدن شرایط فعلی هستیم.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت موجود میان بازار و بورس حدود دو تا سه هزار تومان است. مثلا برای ورق های فولاد مصرفی، صدها مدل صنایع پایین دستی وجود دارد و در بورس کالا به صورت نمادین و نقطه ایی به صورت ناخالص ۳ هزار تومان است، اما در بازار آزاد حدود ۵ هزار و پونصد تومان، بنابراین آنچه در بورس کالا عرضه می شود قطره چکانی و ذره چکانی شده است.

کاوه تصریح کرد: این یعنی تولید کننده بالا دستی با روش مهندسی عرضه، عرضه کم التهابی در بازار ایجاد می کرده و بعد با توجه به تفاوت بین بازار بورس و آزاد قیمت ها را افزایش می داده است.

در ادامه برنامه طاهرنژاد نایب رئیس انجمن تولیدکننده فولاد اظهار کرد: پیرو مصوبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت کلیه تولید کنندگان باید عرضه خود را در بورس و بر پایه دلار ۴۲۰۰ هزار تومان افزایش دهند.

وی گفت: برنامه فولاد کشور در سال ۱۳۹۷ ، تولید ۲۴ میلیون تن و در سال ۱۳۹۶ تولید فولاد در کشور ۲۱ و نیم میلیون تن بوده است. ما دو مسیر توزیع داریم، یک صادرات، که طبق برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه آوری کشور باید صادرات را افزایش داد؛ که با تامین نیاز داخلی توانستیم صنایع متفاوت فولاد را به کشور های اروپایی و حتی افعانستان و عراق صادر کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: