علی لاریجانی:

نباید در شرایط کنونی کشور به کشمکش‌ها دامن زد

کدخبر: 2248587

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در روزهای سخت باید همگرایی بیشتر شود، اضافه کرد: در شرایط امروز کشور اگر کسی از منظر انقلاب نگاه کند نباید به کشمکش‌ها دامن بزند، اما در شرایطی که باید همراه هم باشیم عده ای تیشه به ریشه می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان قم، با بیان اینکه امروز در یک مصاف قرار داریم که از جنس مصاف های سخت گذشته نیست و پیچیدگی هایی دارد، افزود: جنس این مصاف برای همگان ملموس نیست و پیچیدگی های آن باعث می شود که با عملیات روانی به شکلی دیگر در جامعه منعکس شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختلافات خطی و حزبی از گذشته وجود داشته است، ادامه داد: این اختلافات بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری اوج می گیرد و بعضا با اتهام زنی به یکدیگر همراه می شود که این حرف ها در جامعه رسوب می کند و با پایان انتخابات تمام نمی شود. رسانه های خارجی هم سوار بر این موج می شوند و آن را به یک ذهنیت منفی در جامعه تبدیل می کنند و اگر اشکالی در کشور باشد با عملیات روانی آنرا 10برابر منعکس می کنند.

در شرایط امروز پرخاشگری برای کشور مضر است

وی با بیان اینکه در روزهای سخت باید همگرایی بیشتر شود، اضافه کرد: در شرایط امروز کشور اگر کسی از منظر انقلاب نگاه کند نباید به کشمکش ها دامن بزند، اما در شرایطی که باید همراه هم باشیم عده ای تیشه به ریشه می زنند. در شرایط سخت باید گذشت بیشتر شود.

لاریجانی با بیان اینکه در این شرایط پرخاشگری مضر است، گفت: امروز ادبیات سیاسی کشور باید به سمتی برود که شرایط را آرام کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به مسائل داخلی کشور است، اظهار کرد: وقتی نقدینگی در کشور زیاد است ربطی به تحریم ها ندارد. لازم است تصمیمات حول محور ایجاد بستر برای سوق دادن نقدینگی به سمت آبادانی کشور حرکت کند.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه باید مشکلات داخلی را دید اما نباید فشارهای خارجی را هم دست کم گرفت. در این شرایط باید وحدت داشته باشیم و وفاق بیشتر شود.

راهی جز حرکت به سمت تولید داخلی نداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط یک راه بیشتر نداریم و آن حرکت به سمت تولید، صادرات و ثروت زا کردن اقتصاد است. زمینه برای حرکت به این سمت فراهم است و اگر رویکرد به سمت به فعلیت در آوردن ظرفیت داخلی برود تاب‌آوری اقتصادی بالا خواهد رفت.

لاریجانی افزود: اگر امکان های مثبت در کشور را به کار گرفته و اقتصاد درونی را زنده کنیم از پس شرایط سخت و تحریم ها برمی‌آییم. این شرایط سخت می تواند محل زایش مبارکی باشد که اگر بشود آینده روشن است و شرایط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: