کاظمی: تعامل دولت و مجلس، کشور را به اقتدار می‌رساند

کدخبر: 2248594

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تعامل دولت و مجلس و حمایت‌ مجلس از دولت می‌تواند در روند توانمندسازی کشور موثر باشد.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند، بیان کرد: اقتدار نظام در درجه اول به مردم است، یعنی نظام باید بتواند رضایت مردم را به عنوان پشتوانه اصلی جلب کند. مردم ایران در همه مقاطع نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط در پشت سر مقام معظم رهبری بوده و هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از موضوعات دیگری مرتبط با اقتدار بحث دفاعی کشور است. هرجا قدرت بازدارندگی کشور در مقابل تهدیدات خارجی بیشتر باشد یقینا تاثیر تهدیدات کمتر می‌شود و دشمنان به فکر تهدید نخواهند بود.

به گفته وی مهم‌ترین مساله بخش اقتصاد کشور است. کشوری که در حوزه اقتصاد بنیه قوی داشته باشد یقینا می‌تواند در مقابل سختی‌ها و مشکلات مقاومت کند. مقام معظم رهبری نیز بر روی موضوع اقتصاد و معیشت مردم تاکید دارند و دولت باید در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور و جلب رضایت مردم تلاش کند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر مقام معظم رهبری نیز به درستی به این موضوع اشاره کردند که آمریکا مورد اعتماد برای مذاکره نیست. ما در خصوص برجام با آمریکا مذاکره کردیم، اما آنها به آنچه که امضاء کردند پایبند نبودند و از آن خارج شدند.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: حضرت آقا به درستی این موضوع را به عنوان دیده‌بان نظام اسلامی به مردم نشان می‌دهند. مقام معظم رهبری واقعیت‌های درون هیات حاکمه آمریکا را به مردم گوشزد می‌کنند. ما حتی در خصوص مذاکره کره شمالی با آمریکا دیدیم که روسای جمهور دو کشور به طور مستقیم با هم صحبت کردند اما آمریکا بلافاصله تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه دستگاه‌هایی متولی توانمندسازی اقتداری هستند که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند؟ بیان کرد: حوزه اقتصادی دولت می‌توان نقش موثری در توانمندسازی اقتصادی کشور داشته باشد. تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایت‌هایی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند از دولت کند می‌تواند در روند توانمندسازی کشور موثر باشد. از نظر من یک اراده قوی باید در داخل دولت وجود داشته باشد و از درون بجوشد، چرا که ما این توانمندی را داریم تا در حوزه اقتصادی کارهایی را انجام دهیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط اقتصادی کشور با مطرح شدن پرونده‌های فساد نگرانی مردم بیشتر شده است. ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی با دقت بیشتری از گذشته مشکلات حوزه اقتصادی را بررسی کنند. مجلس شورای اسلامی نیز باید بعد نظارتی خود را قوی کند و دقت بیشتری در نظارت بر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: مجلس، قوه قضاییه و دیوان محاسبات باید جدی‌تر با این موضوع برخورد کنند. چیزی که امروز بیشتر نگرانی مردم را به دنبال داشته است فسادهایی است که مطرح می‌شود. نباید مردم احساس کنند که دستگاه نظارتی به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند. اگر کمبود باشد و مردم احساس کنند شرایطی که دنیا به ما تحمیل کرده است به این کمبود منجر شده است نگرانی‌ها کاسته می‌شوند، اما اگر مردم احساس کنند که فساد و تبعیض باعث این موضوع شده است و دستگاه نظارتی نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد وضعیت نابه‌سامان می‌شود.

کاظمی در پایان در پاسخ به این سوال که مجلس در برخورد با مفاسد چه ابزارهای نظارتی دارد و تا به حال چگونه عمل کرده است؟ بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان چشم نظارتی در بخشی موفق عمل کرده و در بخشی ناموفق بوده است. مجلس وقت کافی برای نظارت در نظر نگرفته است. باید از این پس زمان بیشتری برای نظارت در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: