مدیرعامل خانه کتاب؛

تیراژ کتابهای کودک نسبت به سال گذشته ۳۰۰ نسخه کاهش یافت

کدخبر: 2249010

مدیرعامل خانه کتاب از کاهش ۳۰۰ نسخه ای تیراژ کتابهای حوزه کودک و نوجوان در ۴ ماهه اول امسال نسبت به ۴ ماهه اول سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب در مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» با یادآوری اقدام وزارت آموزش و پرورش در سال جاری برای حذف دفترچه های نوروزی از چرخه مشق های دانش آموزی گفت: به همین بهانه ما سعی کردیم از این فرصت استفاده کنیم و فراخوان مسابقه کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» را در سطح کشور دادیم.

وی با اشاره به دریافت ۵۰۰ فیلم که کودکان در آن به خوانش داستان هایش می پردازند گفت: این آثار توسط یک هیئت داوران مجرب شامل آقایان جعفر ابراهیمی، مصطفی رحماندوست، افشین داورپناه و خانم نسیم خلیلی ارزیابی و در نهایت ۱۲ نفر برگزیده شدند که امروز به ۱۰۰ نفر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بوشهر با ۳ برگزیده گوی سبقت را از سایر استانها در این مسابقه کتابخوانی ربوده است این موضوع را مرتبط با فعالیت ترویج کتابخوانی در این شهر که پایتخت کتاب ایران نیز هست، دانست.

مدیرعامل خانه کتاب سپس با ارائه آماری از وضعیت کتاب های حوزه کودک و نوجوان از بعد از انقلاب تاکنون گفت: در ۴۰ سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در ایران منتشر شده است که ۶۶ درصد آنها تالیفی و ۳۴ درصد ترجمه ای بودند. همچنین از این کتابها ۴۴ درصد چاپ اول و ۵۶ درصد چاپ مجدد بوده اند.

حسینی پور در عین حال نسبت به شیب صعودی کتابهای ترجمه ای حوزه کودک و نوجوان نسبت به آثار تالیفی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد در حال حاضر ۴۱ درصد آثار حوزه کودک و نوجوان را کتابهای ترجمه ای تشکیل می دهند.

وی به برنامه های موسسه متبوعش در حمایت از کتابهای تالیفی اشاره کرد و گفت: امسال هم در طرح تابستانه کتاب که از ۳۰ مرداد تا ۸ شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود، یارانه بیشتری به کتابهای تالیفی تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل خانه کتاب در عین حال با اشاره به آمار نشر در ۴ ماهه اول امسال افزود: متاسفانه تیراژ کتابهای حوزه کودک و نوجوان نسبت به بازه زمانی سال ۹۶ به طور میانگین حدو ۳۰۰ نسخه کاهش پیدا کرده و از ۲ هزار و ۱۰۰ عنوان به هزار و ۸۰۰ عنوان تقلیل یافته است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: