تأکید آنگلا مرکل بر اهمیت قدرت اقتصادی ترکیه

کدخبر: 2249208

در پی سقوط بی‌سابقه لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، صدراعظم آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان تأکید کرد که قدرت اقتصادی ترکیه برای آلمان مهم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی سقوط بی سابقه لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طی گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که قدرت اقتصادی ترکیه برای آلمان مهم است.

اردوغان نیز در این گفتگو، روابط ترکیه و آلمان و همچنین آخرین تحولات منطقه ای به ویژه سوریه را مورد ارزیابی قرار داد.

دو طرف در مورد دیدار «برات آلبایراک» وزیر خزانه داری و امور مالی ترکیه و «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در آینده نزدیک نیز به توافق رسیدند.

گفتنی است، در پی سقوط پول ملی ترکیه بسیاری از کشورها با اعلام همبستگی با این کشور از کمک به اقتصاد ترکیه خبر داده اند. به طوری که امیر قطر در سفر امروز خود به آنکارا از سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در حمایت از اقتصاد ترکیه خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بن حمد آل ثانی امیر قطر در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کاخ ریاست جمهوری «بش تپه» ترکیه در آنکارا دیدار کرد. امیر قطر با رئیس جمهور ترکیه به تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و جهانی پرداخت. شیخ تمیم در این دیدار از سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری قطر در حمایت از اقتصاد ترکیه خبر داد. در دیدار رهبران دو کشور، «برات آلبایراک» وزیر خزانه داری و امور مالی ترکیه و «علی شریف العمادی» وزیر دارایی قطر حضور داشتند. مقامات دو کشور درباره گسترش روابط ترکیه و قطر در تمام زمینه ها به توافق رسیدند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در رابطه با دیدار امیر قطر و رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: قطر 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در کشورمان انجام خواهد. پایه های اقتصاد ترکیه مستحکم است و با قدرت این دوره بحران را پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: