معاون ریاست اجرایی افغانستان: دولت بجای دفاع از مردم، داعش را از چنگ طالبان نجات داد

کدخبر: 2249435

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان با اشاره به حمله انتحاری به دانش آموزان شیعه در کابل گفت دولت در حالی داعش را از چنگ طالبان نجات داده و به کابل منتقل کرده است که این گروه تروریستی با حمله به مساجد و مدارس صدها غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، روز گذشته مرکز آموزشی «موعود» در غرب کابل توسط داعش هدف حمله انتحاری قرار گرفت که بر اثر آن بیش از 50 دانش آموز شهید و 70 تن دیگر زخمی شدند.

«محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که مردم افغانستان دیگر به دولت اعتماد ندارد و برای دفاع از جان شان خود باید اقدام کنند.

وی با اشاره به حملات اخیر داعش در کابل گفت بالگردهای دولت افغانستان در حالی داعش را از محاصره طالبان نجات می دهد که این گروه تروریستی با حمله مدارس و مساجد صدها نفر را به خاک و خون کشیده است.

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان گفت: در حالی که دولت افغانستان با کمال احترام جنگجویان داعشی را به از مرکز ولایت جوزجان به کابل انتقال می دهد چگونه مردم افغانستان به دولت اعتماد کند.

وی افزود: حملات گروه تروریستی داعش به غیرنظامیان در ننگرهار، گردیز، هرات و کابل نشان می دهد که دولت از مردم دفاع نمی کند و مردم افغانستان باید خود به فکر دفاع از جان شان باشند.

محقق اظهارداشت: اما متاسفانه اگر مردم در برابر گروه تروریستی داعش بسیج شوند باز به بهانه افراد مسلح غیر مسئول از سوی دولت افغانستان مورد سرکوب قرار خواهند گرفت.

معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان گفت رهبران حکومت وحدت ملی هیچ تعلق خاطری نسبت به مردم این کشور ندارند و تنها در حال ثروت اندوزی در کشورهای خارجی هستند.

این در حالی است که حملات گروه تروریستی داعش به مراکز شیعی در افغانستان همواره از سوی کارشناسان و حتی برخی از مقامات افغان پرسش برانگیز دانسته شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: