گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی| فقر، داعش و بازی‌های آسیایی!

کدخبر: 2249605

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار است از ۲۷ مردادماه در اندونزی برگزار شود و این کشور در تلاش است تا میزبانی شایسته برای این رویداد بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از اندونزی، کشور اندونزی با حدود 260 میلیون نفر پرجمعیت کشور مسلمان جهان است که هم اکنون روزهای شلوغی را سپری می کند. کشوری که توانسته در اوج مشکلات مالی و فقری که چند سالی است گریبانگر مردمش شده، میزبانی هجدهمین دوره مسابقات آسیایی را از آن خود کند و قرار است فردا افتتاحیه این مسابقات برگزار شود.

روپیه واحد پول اندونزی یکی از کم ارزش ترین پول های جهان است و یک دلار آمریکا با 14300 روپیه اندونزی برابری می کند. به دلیل جمعیت زیاد و منابع کم، این کشور فقیر زیاد دارد ولی توانسته در اوج این مصائب، میزبان بازی های آسیایی باشد تا با جذب توریست و بهبود زیرساخت های ورزشی و کمکی که از نهادهای بین المللی ورزشی و سیاسی گرفته، تا حدودی اقتصاد لجام گسیخته خود را اصلاح کند.

86٫1 درصد از مردم اندونزی مسلمان هستند و اسلام توسط بازرگانان دریانورد مسلمان به این منطقه رسیده است. اندونزی در 17 اوت 1945 از هلند استقلال یافت و استقلال آن در 27 دسامبر 1949 به رسمیت شناخته شد.

عربستانی ها و نظام سلطه از فقر مردم اندونزی نهایت استفاده را برده و توانسته بودند در برخی از مناطق، سلفی گری را با دلارهای نفتی رواج دهند و همین امر باعث شده که جمعیتی نزدیک به 5 میلیون نفر از این کشور، گرایش های تند مذهبی داشته باشند و برای همین از شرق آسیا، اندونزی رتبه اول حضور در بین گروه های تندرو و تروریستی از جمله القاعده و داعش را دارد.

مردم این کشور چندان دل خوشی از از عربستانی ها ندارند، چرا که معتقدند آنها با وسوسه های مالی، جوان های این کشور را به جنگ می برند و فقر باعث شده که تعدادی از جوانان اندونزیایی برای برطرف کردن مشکلات مالی خود در دام سعودی ها گرفتار شوند.

دولت اندونزی بارها تاکید کرده که با وجود تهدیدهای داعش، امنیت این مسابقات تامین شده است و اجازه نمی دهد مسائل تروریستی و امنیتی بر روند این بازی های تاثیری بگذارد. به همین دلیل پلیس در سطح شهر زیاد است و اکثر تیم ها برای حضور در ورزشگاه ها و سالن های تمرین با اسکورت پلیس همراه هستند.

اندونزی به دنبال این است که با برگزاری بازی های آسیایی گوشه ای از اعتبار از دست رفته خود را بازپس بگیرد و در کشورهای شرق آسیا خود را به عنوان یک قدرت نوظهور معرفی کند. هرچند به دلیل مشکلات عدیده در این کشور، کار سختی در پیش دارد و بعید است بتواند به این مهم دست پیدا کند.

در پس آسمان خراش های جاکارتا، همچنان مردم این شهر در مشکلات زیادی غوطه ور هستند و امیدوارند با میزبانی بازی های آسیایی نه تنها نشاط را به جامعه خود بازگرداندد بلکه تا حدوی بر مصائب خود فائق شوند.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی، شنبه 27 مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می شود و حال و هوای این روزهای شهر جاکارتا، کاملا ورزشی و تمام سطح شهر از بیلبوردهای بازی ها پر شده و جایی نیست که نماد بازی ها وجود نداشته باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: