سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک در گفت‌وگو با فارس:

شناخت خوبی از نصرآزادانی دارم و تا ۲۰۲۰ توکیو دستیارم است

کدخبر: 2250023

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک گفت: شناخت خوبی از علیرضا نصرآزادانی دارم و به همین دلیل او را به عنوان دستیار تا المپیک ۲۰۲۰ انتخاب کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا نصرآزادانی کاپیتان اسبق تیم ملی تکواندو که با درخواست فدراسیون تکواندوی بلژیک به منظور آماده سازی اردونشینان این کشور برای شرکت در رویدادهای پیش رو تاالمپیک 2020 به عنوان مربی به کادر فنی این تیم اضافه شده، این روزها کنار داود فلاحتگر سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک به عنوان دستیار فعالیت می‌کند.

گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با داود فلاحتگر سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو بلژیک را در ادامه می‌خوانید:

فارس: تیم ملی تکواندو بلژیک در دومین مرحله مسابقات گرندپری مسکو حضور پیدا کرد، شرایط فنی مسابقات چطور بود؟

دومین مرحله از مسابقات گرندپری مسکو به میزبانی روسیه برگزار شد و سطح فنی این مسابقات بالا بود؛ هرچند کره‌ای‌ها بازیکنان اصلی خود را به این رقابت‌ها نیاورده بودند، اما سطح این مسابقات خوب بود. ما با 4 نفر راهی مسکو شدیم که دو نفر از ملی‌پوشان ما در وزن منهای 68 و منهای 58 کیلوگرم مردان در رنکنیگ جهانی جایگاه خوبی دارند و در بخش بانوان نیز راحله آسمانی یکی از بانوانی بود که راهی مسکو شد و عملکرد خوبی در این مسابقات داشت. در مجموع تیم جوان و خوبی را در اختیار داریم، اما برای رسیدن به اهداف‌مان کار زیادی در پیش رو داریم.

فارس: تیم ملی بلژیک برای حضور در این رقابت‌ها چه مدتی را در اردوی تمرینی حضور داشت؟

ما تمرینات دائمی نداریم و در واقع تمرینات‌مان به صورت پروژه‌ای پیگیری می‌شود؛ اینجا مثل ایران نیست که نیروی انسانی زیادی داشته باشیم. به همین دلیل برای تمرینات بازیکنان برنامه‌ریزی‌های مختلف داریم به عنوان مثال آنهایی که در سطح مسابقات جهانی و گرندپری هستند تمریناتشان ویژه‌تر است. ما در مجموع 6 نفر را در اختیار داریم که با هم تمرین می‌کنیم، اما برنامه آنها متفاوت است. تمرکز اصلی ما برای حضور در المپیک 2020 است و با همین نفرات تمریناتمان را پیگیری می‌کنیم. در وزن 80 ، منهای 58 ، منهای 68 کیلوگرم در بخش پسران 3 تکواندوکار و در وزن 57 و 67 ، 3 تکواندو کار داریم که 2نفر در وزن 57 کیلوگرم است.

فارس: چه شد که با علیرضا نصرآزادانی مربی تیم ملی ایران برای همکاری با تیم ملی بلژیک به توافق رسیدید؟

علیرضا نصر آزادانی از قهرمانان سابق تیم ملی ایران است، ما با او صحبت‌های اولیه را چند ماه پیش آغاز کرده بودیم و در نهایت به توافق رسیدیم و حتی در گرندپری مسکو نیز کنار ما بود. او حالا به عنوان دستیار کنار من فعالیت می‌کند. بنده مدت‌ها است که علیرضا را می‌‌شناسم زمانی که من برای تیم ملی انگلیس مبارزه می‌کردم؛ نصر آزادانی هم در تیم ملی کشورمان مبارزه می‌کرد. به همین دلیل شناخت خوبی از این مربی داشتم. البته بنده مدتی را نیز به عنوان مربی تیم ملی تکواندوی انگلیس بودم و سال 2016 یک طلا،‌ یک نقره و یک برنز برای تکواندوی انگلیس در المپیک ریو کسب کردم.

فارس: مسئولیت نصر آزادانی در تیم ملی تکواندوی بلژیک دقیقا چیست؟

ما قرار است با هم کار کنیم، او از نظر فنی خیلی می‌تواند به تیم ما کمک کند. در بحث بدنسازی هم قرار است به ما کمک کند. به هرحال ساختار تکواندوی بلژیک با ایران خیلی متفاوت است ما نفرات کمی را در اختیار داریم و اینجا تکواندوکاران کمی را در اختیار داریم و در واقع تکواندو در اینجا گسترده نیست؛ قرار است تقسیم کار کنیم و در مسائل فنی و بدنسازی به جوانان کمک خواهد کرد، امیدواریم که همه چیز خوب پیش برود تا به نتیجه برسیم. البته ما یک مدت زمان نیاز داریم.

فارس: قرارداد نصر آزادانی با تیم ملی بلژیک چند ساله است؟

قرارداد اروپایی‌ها معمولا 4 ساله است، آنها بعد از 4 سال دوباره ادامه همکاری می‌دهند. یکسری بندهای خاصی نیز در این قرارداد وجود دارد. در حال حاضر قرارداد نصر ‌ آزادانی تا المپیک 2020 توکیو است. ضمن این که بنده نیز با این فدراسیون تا المپیک 2020 قرارداد دارم. من ژانویه 2018 با بلژیک قرارداد بستم و کارم را شروع کردم و در واقع 8 ماه است که با این تیم کارم را آغاز کردم. در این هشت ماه کار زیادی انجام داده‌ایم. من روز او ل نیز اعلام کرده‌ام که مدت زمان زیادی نیاز است تا ساختار تیم را تغییر دهیم. یکسری تغییرات در کادر فنی داشتیم و بیشتر روی کارهای ساختاری کار می‌کنیم ما در مسابقات G1 و G2 حضور پیدا کردیم و مدال‌های خوبی را نیز کسب کردیم.

فارس: آیا شما در سومین مرحله مسابقات گرندپری شرکت خواهید کرد؟

با تیم کامل راهی چین تایپه نخواهیم شد و سه نفر را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. امید به تکواندوی بلژیک وجود دارد، اما پیش‌بینی کسب مدال کار سختی است هدف ما حضور در مسابقات جهانی و المپیک 2020 است. تمام برنامه‌های اصلی ما روی این دو رویداد است. خیلی باید پرتلاش و با امید کار کنیم تا بتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

فارس: صحبت‌ پایانی...

امیدوارم که بتوانیم با همکاری نصرآزادانی در مسیری پیش رو موفق شویم. هر چند که کار سختی را پیش رو داریم اما با تمام توان کار میکنیم تا در مسابقات جهانی و المپیک 2020 توکیو بهترین نتیجه را کسب کنیم.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: