پاسخ ایرانی‌ها به خبرنگار سی‌ان‌ان: هرچه فشارها بیشتر شود، از ترامپ متنفرتر می‌شویم

کدخبر: 2250107

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی میدانی از وضعیت زندگی مردم ایران نوشت بسیاری از ایرانی‌ها، آمریکا را مقصر وضعیت موجود در کشورشان می‌دانند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا در پی اعمال تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه کشورمان، در گزارشی میدانی از وضعیت زندگی مردم ایران نوشت بسیاری از ایرانی ها به جای مسئولانشان، ترامپ را مقصر وضعیت موجود می دانند.

«نیک پاتون والش» خبرنگار این شبکه تلویزیونی در این گزارش، ابتدا به بیان گلایه های یک راننده تاکسی در تهران به نام «داوود تاراجی» پرداخته و اینکه چطور افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو پس از اعمال تحریم های آمریکا برای او که یک خودروی خارجی دارد، زندگی و تامین معاش خانواده را دشوار کرده است.

خبرنگار سی ان ان سپس در گزارش خود با بیان اینکه دولت ترامپ معتقد است اگر فشار اقتصادی را زیاد کند، مردم ایران علیه رهبران خود قیام می کنند، نوشته است: هرچند مشکلات اقتصادی باعث برخی اعتراضات پراکنده در ایران شده، اما افرادی که ما از طریق مترجم خود با آنها مصاحبه کردیم، چنین نظری نداشتند. در واقع، بسیاری از ایرانی هایی که با آنها صحبت کردیم، گفتند که ترامپ را مقصر وضعیت موجود کشور می دانند نه مقامات خودشان را.

والش ادامه می دهد: از نبی الله سردشتانی (صاحب یک کارگاه مکانیکی) پرسیدیم آیا تحریم های آمریکا و کسادی بازار باعث می شود ایرانی هایی مثل او احساس کنند که باید علیه دولت قیام کنند؟ و او خیلی محکم پاسخ داد: «خیر، چون مردم ایران هرچه گرسنه تر شوند، از ترامپ متنفرتر می شوند. مکانیکی که قبلا روزانه برروی چهار پنج خودرو کار می کرد امروز به خاطر گرانی قطعات، یک ماشین را به زور تعمیر می کند؛ این یعنی پول کمتری در می آورد.»

خبرنگار سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود که روز گذشته (جمعه) از این شبکه خبری پخش شد، می‌گوید: آمریکا ادعا می‌کند که هدف تحریم‌ها دولت ایران است نه مردم این کشور، اما وضعیت در اینجا خلاف این را نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: