بدنساز تیم ملی قایقرانی: پاروزنان پرچم‌دار مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی هستند

کدخبر: 2250228

اروند درویش با اشاره به شرایط خوب ملی‌پوشان قایقرانی در بازی‌های آسیایی گفت: تمرین‌های بدنسازی و فنی خوب شرایط قایقران‌ها را به نقطه ایده‌آل رسانده و حالا همه منتظر مدال‌های رنگارنگ از پاروزنان هستیم.

مربی بدنساز تیم ملی قایقرانی در گفت‌وگو با ایسنا از شرایط خوب ملی‌پوشان پیش از بازی‌های آسیایی صحبت کرد و گفت: قایقرانی ایران همیشه برای بازی‌های آسیایی با تمام توان کار کرده و امسال نیز تمام ملی‌پوشان با قدرت تمرین کرده‌اند تا در پالمبانگ نتیجه بگیرند. همه پاروزنان شرایط خوبی دارند و قطعا قایقرانی در این دوره از بازی‌های آسیایی پرچمدار مدال آوری در کاروان ایران می‌شود. ملی‌پوشان کار آسانی در مسابقه‌ها ندارند اما در همه ماده‌ها شانس نتایج درخشانی داریم.

درویش در پاسخ به این سوال که پاروزنان از نظر بدنی در چه شرایطی قرار دارند گفت: تمرین‌های ملی‌پوشان در این مدت به طور مستمر ادامه داشته است. زیر نظر کادر فنی همه ملی‌پوشان به شرایط مطلوب رسیده‌اند و به نظرم هم از نظر بدنی و هم از نظر فنی شرایط تیم خوب است. در ارنج‌های مختلف شرایط خوبی داریم و باید ملی‌پوشان خود را از نظر روانی هم آماده کنند تا بتوانند از تمام توانایی‌هایشان استفاده کنند. به هر حال سطح بازی‌های آسیایی بسیار بالا است و کسانی موفقیت می‌شوند که از هر نظر آماده باشند.

درویش درباره شانس مدال‌های قایقرانی در بازی‌های آسیایی بیان کرد: قایقرانی رشته پرمدالی است و به همین دلیل همه کشورها سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن می‌کنند. به عنوان کسی که تجربه این رشته را دارم به خوبی می‌دانم چقدر رقابت‌ها دشوار است و کشورها با قدرت کامل در بازی‌های اسیایی شرکت می‌کنند. حریفان بسیار قدرتمندی مثل قزاقستان، چین، کره، ازبکستان و ژاپن داریم که به دنبال مدال هستند. اما من معتقدم ملی‌پوشان ما هم توانایی خوبی دارند و هم باتجربه هستند و می‌توانند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند. پیش‌بینی کار درستی نیست اما رشته پرمدالی خواهیم بود.

ملی‌پوش پیشین قایقرانی ایران ادامه داد: در این مدت ملی‌پوشان تمام برنامه‌هایشان را انجام دادند. ما هم سعی کردیم با حمایت فدراسیون شرایط آمادگی پاروزنان را ارتقا بدهیم تست آمادگی بدنی و تنفسی ملی‌پوشان در باشگاه اکسیژن انجام شد و تمام نتایج در اختیار کادر فنی قرار گرفت تا در این مدت بر اساس این نتایج برنامه‌ها ادامه پیدا کند. به هر حال پتانسیل قایقرانی ایران بالاست و مطمئن باشید نتایج خوبی در اندونزی خواهیم گرفت.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیکی انتخابات فدراسیون قایقرانی آینده این رشته را چطور می‌بینید گفت: قایقرانی یک خانواده‌ای است که مسیرش را با استفاده از تمام نیروهایش طی می‌کند. مطمئنا با استفاده از توانایی‌ها، پتانسیل بالای کشور و البته بیشتر شدن حمایت مسئولان قایقرانی پیشرفت بیشتری خواهد داشت. به نظرم نقش توجه و حمایت مسئولان از قایقرانی در رشد این رشته اهمیت زیادی دارد.

مربی بدنسازی تیم ملی قایقرانی در پاسخ به این سوال که پاروزنان در این روزهای باقی‌ مانده تا مسابقات چه نیازهایی دارند؟ تصریح کرد: قطعا باید آرامش ملی‌پوشان حفظ شود. در کنار آمادگی بدنی و فنی که اکنون ملی‌پوشان ایران شرایط خوبی دارند باید آرامش و تمرکز پاروزنان حفظ شود. قایقران‌ها هرچقدر بتوانند تمرکز بیشتری داشته باشند نتایج بهتری کسب می‌کنند. مربیان تیم ملی به خوبی نیازهای ورزشکاران را می‌دانند قطعا همه نفرات را با بهترین شرایط راهی مسابقه می‌کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: