سرمربی تیم ملی کانو: نتایج خوبی در انتظار قایقران‌هاست

کدخبر: 2250248

الیاس اقلیمی با اشاره به شرایط ملی‌پوشان قایقرانی، گفت: همه پاروزنان به دنبال نتایجی خوب در بازی‌های آسیایی هستند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کانو کانادایی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت پاروزنان در آستانه بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: شرایط تمرینی ملی‌پوشان خوب است و تمام پاروزنان به مرز آمادگی رسیده‌اند. در این مدت تمام برنامه‌های تیم عملی شد و ان‌شاء‌الله در بازی‌های آسیایی نتایج خوبی کسب خواهیم کرد. امیدوارم که همه بچه‌ها هم بتوانند در فضای سنگین بازی‌ها تمام توانایی‌های‌شان را نشان دهند.

او درباره فضای حاکم به بازی‌های آسیایی، بیان‌ کرد: بازی‌های آسیایی شرایط منحصر به فردی دارد. همه کشورها با قدرت در آن شرکت می‌کنند و فضای رقابتی سنگین است. تمام ملی‌پوشان ما با تجربه هستند و قطعا می‌توانند در این میدان سنگین موفق شوند. رقابت بسیار سنگین است و تمام ورزشکاران می‌دانند که همه باید با تمرکز بالا و هوشیاری کامل پارو بزنند. بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای همه کشورها دارد و تمام آسیایی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی روی این رشته انجام داده‌اند.

اقلیمی ادامه‌ داد: قایقرانی رشته پر مدالی است که مورد توجه همه کشورها قرار دارد. تمام حریفان ما سرمایه‌گذاری زیادی روی قایقرانی انجام داده‌اند و اردوهای ویژه‌ای داشتند. قطعا کار سختی داریم اما با توجه به آمادگی و توانایی که از ملی‌پوشان سراغ دارم مطمئنا شاهد مدال‌های رنگارنگ از پاروزنان خواهیم بود. قایقرانی همیشه خودش را ثابت کرده است و امیدوارم ملی‌پوشان در پالمبانگ دوباره توانایی‌شان را ثابت کنند تا نگاه مسوولان به این رشته تغییر کند.

اقلیمی در ادامه به وضعیت حریفان اشاره کرد و گفت‌: قزاقستان، ازبکستان، چین، کره و ژاپن کشورهای قدرتمندی در قایقرانی هستند و ملی‌پوشان ایران در مواد مختلف با آنها رقابت می‌کنند. بازی‌های آسیایی میدان تلاش و رقابت است و مطمئن باشید قهرمانان ما به دنبال بهترین نتیجه‌ هستند. زمان‌های خوبی ثبت کرده‌اند که تا کنون این زمان‌ها را در ایران نداشته‌ایم و امیدوارم که بچه‌ها بتوانند در روز مسابقه حتی این زمان‌ها را ارتقا بدهند و مدال بگیرند.

سرمربی تیم ملی کانو کانادایی ایران درباره موادی که ملی‌پوشان در آن مسابقه خواهند داد نیز بیان کرد: در سه ماده کانو تک نفره هزار متر، کانو دو نفره هزار متر و کانو دو نفره ۲۰۰ متر مسابقه خواهیم داد. کار نبی رضایی در تک نفره هزار متر خیلی سخت است. قایقران‌های خیلی خوبی در بازی‌های آسیایی حضور دارند و نبی باید تلاش مضاعفی داشته باشد. تمام تلاش‌مان این است که در این ماده این ورزشکار با استعداد روی سکو برود. در دو نفره هزار متر ابتدا شرایط طوری بود که نمی‌شد پیش‌بینی کرد اما شاهو ناصری و علی اجاقی در این سه هفته گذشته از جان مایه گذاشته‌اند و پیشرفت چشمیگیری کرده‌اند. آن‌ها زمان خوبی ثبت کرده‌اند که حتی از زمان قایق ما در قهرمانی آسیای سال گذشته بهتر است. امیدوارم که همین روند رو به رشد را ادامه دهند و مدال بگیرند.

او افزود: شرایط دو نفره ۲۰۰ متر هم واقعا حساس است. یک پاروی اشتباه مرگ‌آور است. شرایط عادل مجللی و پژمان دیوسالاری خوب است و فاصله قایق‌ها خیلی نزدیک است. رقابت اصلی بین ما و قزاقستان است اما چین،‌ ازبکستان و اندونزی هم رقیبان ما به حساب می‌آیند. به هر حال روز مسابقه اهمیت زیادی دارد و امیدوارم بچه‌ها در روز مسابقه بهترین باشند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: