توکلیان: خراسان رضوی فعلا ظرفیت حضور در لیگ برتر کشتی را ندارد/ مسئولان برای کشتی اتاق فکر تشکیل دهند

کدخبر: 2250305

مدیر تیم‌های ملی پایه کشتی آزاد گفت: متاسفانه مسئولان فکر می‌کردند که حتی اگر کاری برای کشتی نکنند هم استان خراسان رضوی باز قهرمان دارد، اما حالا خالی از کشتی‌گیر مدعی شده‌ایم.

امیر توکلیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در آستانه بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت: همیشه از کشتی در بازی های آسیایی و المپیک توقع مدال وجود داشته و انتظارات از این رشته بالاست و با توجه به اینکه کشتی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد، این توقع هم به حق است. اعتقادم این است که کشتی آزاد و فرنگی ما در جاکارتا توانایی کسب 5 مدال طلا را دارد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد، هرچند در بازی های آسیایی واقعا حریفان سختی را در پیش داریم و همه می دانند سطح این رقابت ها اصلا با مسابقات قاره ای قابل قیاس نیست، خصوصا اینکه خیلی از تیم ها امسال از کشتی گیران روسی و گرجستانی الاصل در ترکیب خود استفاده می کنند و همین موضوع سطح رقابت ها را بالا می برد.

وی ادامه داد: ژاپنی ها هم سرمایه گذاری زیادی روی کشتی کرده اند چون دو سال دیگر میزبان المپیک هستند. با این وجود، درشرایطی که تیم های نوجوانان و جوانان ما در جهان و آسیا خوش درخشیدند و امسال اتفاقات بسیار خوبی برای کشتی ما در رده سنی پایه رخ داد، امیدوارم بزرگسالان هم ادامه دهنده همین رویه در بازی های آسیایی باشند تا پس از آن بتوانیم در مسابقات جهانی جوانان، امیدهای جهان و همچنین بزرگسالان جهان هم منتظر نتایجی در خور باشیم.

نایب قهرمان کشتی جهان در سال 2001 تاکید کرد: با توجه به افتخارات کشتی، امیدوارم مسئولان برای حل مشکلات ما اتاق فکری تشکیل دهند. فدراسیون که کار خودش را درست انجام می دهد اما حمایت مسئولان را کم داریم.

توکلیان که سال ها مدیریت تیم کشتی راه آهن را در لیگ برتر کشتی آزاد برعهده داشت، در خصوص اینکه چرا خراسان رضوی دیگر نماینده ای در لیگ ندارد، خاطرنشان کرد: این خیلی بد است، اما معتقدم که کشتی استان فعلا ظرفیت لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارد، یعنی اول باید کشتی گیر داشته باشیم تا بتوانیم تیم بدهیم. من خودم 7 سال در راه آهن تیمداری کردم، آن زمان لااقل 50 تا 60 درصد تیم مان را کشتی گیران استان تشکیل می دادند اما اکنون خراسان رضوی چنین شرایطی را ندارد و با بی تدبیری متاسفانه در این سال ها پشتوانه سازی نکرده اند. فکرشان این بود که این استان همیشه قهرمان دارد، در حالی که وقتی کاری انجام نشود، محصولی هم برداشت نمی کنیم. به هر شکل باید روی تیم های پایه مان کار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که امسال نیز در هیچ یک از تیم های لیگ برتری حضور نخواهد داشت، گفت: پیشنهاداتی داشتم از نظر فدراسیون هم مشکلی برای حضورم نبود اما صلاح دانستم به خاطر مسئولیتی که در خصوص تیم های پایه قبول کرده ام، و مسابقات زیادی که پیش رو داشتیم و داریم، در لیگ حضور نداشته باشم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: