روزانه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آسایشگاه کهریزک است

کدخبر: 2250319

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک گفت: با توجه به نگهداری ۱۷۵۰ نفر از سالمندان، معلولان و بیماران خاص روزانه ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آسایشگاه کهریزک است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یدالله رضایی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر 1759 نفر از سالمندان، معلولان و بیماران خاص در مجموعه آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند، اظهار داشت: در طی روز خدمات متنوعی به این افراد در بخش های مختلف درمانی، توانبخشی، تغذیه و... ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه آسایشگاه کهریزک آمادگی لازم را در برگزاری مراسم عید قربان همانند سنوات گذشته دارد، بیان کرد: این مراسم با حضور خیرین، نیکوکاران در آسایشگاه برگزار می شود و خیرین می توانند نذر خود را با قربانی کردن در آسایشگاه کهریزک به افراد این مجموعه اهدا کنند.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک با بیان اینکه در سال 95، 1500 رأس و در سال 96، 1203 رأس گوسفند به آسایشگاه کهریزک اهدا شد اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی پیش بینی می شود میزان اهدایی ها در عید قربان امسال کاهش یابد که البته امیدواریم این کاهش زیاد نباشد.

وی با بیان اینکه از اذان صبح روز عید قربان (چهارشنبه هفته جاری) آسایشگاه میزبان خیرین و نیکوکاران برای ادای نذر خودشان هستند، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، بخشی از نذر ادا شده در آسایشگاه کهریزک مصرف می شود و مابقی به مراکز نگهداری استانهای محروم ارسال می شود.

رضایی ادامه داد: در روز عید قربان این مجموعه میزبان گروه های اجتماعی از جمله هنرمندان، ورزشکاران، چهره های مختلف سیاسی و ... است به طوری که روز عید قربان شلوغ ترین روز کهریزک محسوب می شود و به عنوان روز ملی کهریزک نامگذاری شده است.

وی گفت: همزمان با برگزاری مراسم عید قربان، فعالیت های ویژه ای نیز در حوزه سلامت و درمان توسط کارشناسان آسایشگاه کهریزک به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک همچنین از حضور داوطلبانه 148 نفر از پرسنل آسایشگاه کهریزک در روز عید قربان خبر داد و گفت: این افراد بدون دریافت وجه و دستمزدی در روز عید قربان همکاری لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دام های قربانی شده در مجموعه آسایشگاه کهریزک در همان روز بسته بندی و در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت، گفت: آن بخشی که مورد مصرف آسایشگاه هست نگهداری و مابقی به سرعت در اختیار مراکز نگهداری استان های محروم قرار می گیرد.

رضایی در ادامه نشست خبری خود در ارتباط با هزینه های پایدار در مقابل درآمدهای ناپایدار آسایشگاه کهریزک گفت: آسایشگاه کهریزک هیچ اعتبار مصوبی ندارد و تمام درآمد این مجموعه از طریق خیرین و نیکوکاران تأمین می شود و چنانچه این کمک ها کاهش یابد قاعدتا آسایشگاه کهریزک با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

وی با بیان اینکه 85 درصد از هزینه های جاری آسایشگاه کهریزک توسط مردم و خیرین تأمین می شود گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در کشور میزان کمک ها نیز کاهش یافته و این در حالی است که روزانه 200 میلیون تومان هزینه موسسه آسایشگاه کهریزک است.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک تصریح کرد: یک هزار و 750 نفر از سالمندان، بیماران خاص و معلولان به همراه 500 نفر از افراد در منازلشان از کمک های آسایشگاه کهریزک بهره مند می شوند.

وی همچنین در خصوص هزینه های حامل های انرژی بیان کرد: میزان هزینه های حامل های انرژی در آسایشگاه کهریزک بسیار زیاد است به طوری که سال گذشته هزینه آب فا یک میلیارد و 600 میلیون تومان و هزینه گاز یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود که با توجه به شرایط آسایشگاه کهریزک این ارقام به صورت تخصیص شده برای آسایشگاه کهریزک درنظر گرفته شده و هم اکنون نیز 45 درصد از هزینه ها پرداخت شده است.

رضایی با تأکید براینکه خیرین و نیکوکاران می توانند از دو طریق نذر خود را در عید قربان اهدا کنند گفت: اهدا به صورت حضوری و همچنین به صورت غیر حضوری پیش بینی شده و افرادی که به صورت غیرحضوری می خواهند نذر خود را ادا کنند می توانند با برقراری تماس با آسایشگاه کهریزک نذر خود را اهدا کنند. به طوری که 31 دفتر نمایندگی در سطح شهر تهران برای این موضوع پیش بینی شده است.

وی افزود: مصرف اغلام و پوشاک در آسایشگاه کهریزک قابل توجه است به طوری که مصرف برنج در این مجموعه 80 تن، شکر 20 تن است. ضمن اینکه در روز و در سه وعده 5 هزار و 900 پرس غذا بین افراد آسایشگاه کهریزک توزیع می شود.

مدیر اجرایی آسایشگاه کهریزک همچنین به سایر مشکلات آسایشگاه کهریزک اشاره کرد و گفت: تأمین پوشاک برای سالمندان یکی دیگر از مشکلات این مجموعه محسوب می شود که امیدواریم در این زمینه حمایت های خوبی از طرف خیرین و نیکوکاران صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: