گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از اندونزی| میدان بزرگ برای سابر بانوان/ اپه مردان به دنبال تکرار مدال ۲۰۰۶

کدخبر: 2250320

شمشیربازی ایران در نخستین روز از ‌بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، چهار نماینده در سابر زنان و اپه مردان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از اندونزی، همزمان با آغاز رسمی هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 رقابت های انفرادی شمشیربازی نیز در دو اسلحه اپه مردان و سابر بانوان آغاز می شود. محمد رضایی و محمد اسماعیلی در اسلحه اپه کار خود را آغاز می کنند. شمشیربازی ایران در بخش اپه مردان یک مدال برنز انفرادی و یک مدال برنز تیمی در بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر را در کارنامه دارد.

نجمه سازنچیان و فائزه رفیعی نیز نمایندگان ایران در اسلحه سابر خواهند بود. ماجرای اعزام دختران سابریست به بازی های آسیایی برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از آنجایی جدی شد که در مسابقات قهرمانی آسیا که تیر ماه در تایلند برگزار شد، در سابر بانوان شاهد درخشش نمایندگان کشورمان بودیم به طوری که نجمه سازنچیان با صعود به جمع هشت نفر برتر سابر آسیا یکی از بهترین نتایج تاریخ بانوان شمشیربازی را رقم زد.

نمایندگان کشورمان با ارائه عملکردی قابل قبول در مسابقات جهانی چین، بار دیگر نشان دادند که آماده پاسخگویی به اطمینان مسئولان هستند.در این مسابقات فائزه رفیعی با برتری برابر شمشیرباز قزاقستانی و قهرمان آسیا ثابت کرد که راهی را آغاز کرده که می تواند منتهی به مدال آوری در جاکارتا باشد.کیانا باقرزاده نیز حریف قدرتمند هنگ کنگی و قهرمانان آسیا را شکست داد تا ثابت شود نتایج بانوان اتفاقی نیست. در بخش تیمی نیز بانوان کشورمان، قزاقستانی را شکست دادند که ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا بر سکوی سوم ایستاد و عنوان قهرمانی دوره قبل بازی های آسیایی در اینچئون را در کارنامه دارد.

حالا فردا دختران ایران در میدان مسابقات قرار خواهند گرفت و تلاش می کنند تا پاسخ اطمینان مسئولان ورزش کشور را بدهند با عملکردی قابل قبول نام سابر دختران ایران را در آسیا زنده کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: