۲۰۰ واحد مسکونی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو سوخت

کدخبر: 2250759

نزدیک به ۲۰۰ واحد مسکونی بر اثر آتش سوزی تصادفی در بوکاوو واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ویران شد و صد‌ها خانواده بی‌خانمان شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع محلی در جمهوری دموکراتیک کنگو روز شنبه اعلام کرد نزدیک به ۲۰۰ واحد مسکونی بر اثر آتش سوزی تصادفی در بوکاوو واقع در شرق این کشور ویران شد و صد ها خانواده بی خانمان شدند.

اواریست مانگابه، شهردار شهر ایباندا اعلام کرد آتش سوزی ۱۹۷ واحد خانه را به طور کامل نابود و به حدود ۴۰ واحد مسکونی دیگر خسارت وارد کرد. این آتش سوزی روز جمعه بر اثر آتشی که کودکان برای تهیه غذا روشن کرده بودند، روی داد.

این منبع اعلام کرد در کل ۵۰۰ خانواده بر اثر این آتش سوزی بی خانمان شدند.

رادیو اوکاپی، رادیو سازمان ملل متحد نیز تایید کرد آتش سوزی همچنین درمانگاه اتوال دو کنگو را که تنها مرکز درمانی منطقه بود نابود کرده است.

دکتر پی یر کاسول، یکی از پزشکان درمانگاه در گفتگو با رادیو اوکاپی گفت: «ما ۵۰ بیماری را که از آن ها مراقبت می کردیم، از درمانگاه خارج کردیم. داروخانه ما که همه دارو های آن بالغ بر پنج هزار دلار برآورد می شد، به طور کامل در آتش سوخت.»

شهردار این شهر کوچک همچنین گفت: «آتش سوزی که بر اثر آتش گرفتن تشک ها گسترش یافته است، بعد از سه ساعت کنترل شد و هیچ قربانی نداشت.»

آتش سوزی های زیادی در ماه های اخیر در مرکز استان کیوو جنوبی که ساختمان های مسکونی متراکمی در دامنه تپه های اطراف دریاچه کیوو در این استان وجود دارد، روی داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: