نماینده خاش:

پیشنهاد مذاکره آمریکا تحت عناوین و ادبیات مختلف توطئه‌ای دیگر است

کدخبر: 2250778

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که متولی ایجاد اقتدار لازم برای مذاکره با آمریکا قوای سه‌گانه هستند که لازمه ایجاد این اقتدار وحدت این سه قوه است.

علی کرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا، گفت: آغوش جمهوری اسلامی ایران در زمان برجام و به اذن رهبری به سوی جهان گشوده شد تا مذاکرات در چارچوب حفظ حقوق ملی، محلی و بین‌المللی و حفظ جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و حفظ مصلحت و اقتدار نظام و تمامیت ارضی ایران انجام شود.

وی افزود: ما در این چارچوب به مذاکرات برجام ورود کردیم. تیم اعزامی ما هم به خوبی درخشید ولی آمریکای فتنه‌گر از این رفتار ما که ثابت کردیم ملتی آزادی‌خواه و دارای هویت و اصالت هستیم سوء‌استفاده کرد و از برجام خارج شد و مساله تحریم و تهدید و مذاکره البته با پیش شرط را آغاز کرد.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری، قوای سه‌گانه و ملت سربلند ایران با اقتدار جواب او را دادند و بیان کردند که ما در مقابل این بدعهدی و زورگویی می‌ایستیم و از حقوق ملی و بین‌المللی خود دفاع می‌کنیم. پیشنهاد مذاکره آمریکا تحت عناوین و ادبیات مختلف توطئه‌ای دیگر است. ما یکبار گزیده شده‌ایم و نمی‌خواهیم دوباره این موضوع تکرار شود.

کرد تاکید کرد: در صورتی مذاکره می‌کنیم که اذن رهبری، نظر قوای ‌سه گانه و مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد. چارچوب‌های مذاکره هم باید مشخص شود یعنی توجه به اقتدار بین‌المللی و ملی ما، حقوق ملی، محلی و بین‌المللی و دفاع از مظلومان فلسطین.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص متولیان ایجاد اقتدار لازم برای مذاکره با آمریکا، بیان کرد: متولی این اقتدار قوای سه‌گانه هستند که این موضوع باید تحت امر مقام معظم رهبری انجام شود. قوای سه‌گانه باید به صورت همگام به یک وحدت برسند چراکه تا زمانی که اختلاف سلیقه باشد هرگز نباید به صحنه سیاسی جهانی ورود کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: