مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران خبر داد

وجود ۲۳۵ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران

کدخبر: 2250813

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۲۳۵ مدرسه در تهران عمر بالای ۶۰ دارند گفت: این مدارس در حالت عادی مشکلی ندارند اما در شرایط اضطرار جزو آسیب‌پذیرترین‌ها خواهند بود.

علی شهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در تهران اظهار کرد: مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان تهران فراوان داریم. در مجموع در استان تهران ۸۵۰۰ کلاس باید تخریب و بازسازی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس مقاوم سازی شوند.

وی افزود: در شهر تهران ۷۰۰۰ کلاس درس در قالب حدود ۷۰۰ مدرسه نیازمند تخریب و ساخت مجدد هستند. به ترتیب مناطق ۶، ۱۱، ۱۲ دارای بیشترین تعداد مدارس تخریبی‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه تعداد مدارس متراکم و فرسوده در پایتخت کم نیست، ادامه داد: البته از آن سو مدارس خوبی هم داریم. مدارس جدید ما مستحکم هستند و به عنوان پایگاه امداد در سامانه مدیریت بحران نیز تعریف شده‌اند که تعداد آنها به بیش از ۱۰۰۰ مورد می‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مدارس مازاد و خالی در تهران هم وجود دارند گفت: بندرت می‌شود گفت مدرسه‌ای خالی باشد. مدارسی با تراکم کم داریم، ولی عمده مدارس تهران دارای تراکم میانگین بیش از ۳۰ نفر است. در مقابل مناطقی در تهران هستند که سرانه فضای آموزشی آنها به شدت پایین است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، طبق استانداردها یک مدرسه با ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز به ۲۴۰۰ متر مربع فضا نیاز دارد در حالی که مدارسی ۳۰۰ نفره با کمتر از ۵۰۰ متر مربع فضا هم وجود دارند و این یعنی دانش آموز حتی براحتی نمی‌تواند در کلاس بنشیند و در محوطه قدم بزند چه برسد به آنکه بخواهد ورزش کند.

شهری با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور ۴.۸ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان تهران ۴.۲ مترمربع است و از این لحاظ جزو چهار استان آخر هستیم. لازم است تهران مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. هرچند ورود خیرین به این عرصه خوب بوده و دو سوم از ۴۴ پروژه افتتاحی مهرماه با ۴۵۰ کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: