واکنش فدراسیون فوتبال به خبر ارسال نکردن نمونه های تست دویپنگ

کدخبر: 2251143

رئیس دپارتمان کمیته پزشکی فدراسیون‌فوتبال گفت: تمامی تست ها به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پرهان خانلری درباره حضور ماموران مبارزه با دوپینگ در مسابقات فوتبال گفت: در همه جای دنیا ماموران تست دوپینگ به صورت سرزده از بازیکنان تست دوپینگ می گیرند. مطمئنا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مانند فصل گذشته مسابقات برای این موضوع برنامه ریزی کاملی کرده است و براساس سیاست ستاد تیم ها به صورت تصادفی و هدفمند انتخاب می شوند. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در این امر هیچ دخل و تصرفی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که تست ها گرفته می شود و به آزمایشگاه ارسال نمی شود بیان کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. وقتی نمونه گیری انجام می شود، بلافاصله به آزمایشگاه کلن منتقل می شود. براساس فرم هایی که به بازیکنان داده می شود، باید جواب نمونه را از ستاد ملی بگیرند. چطور امکان دارد نمونه ای از بازیکن گرفته شود و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ آن را ارسال نکند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان افزود: این که در کدام بازی از بازیکنان تست دوپینگ گرفته شود از پیش مشخص نیست، چرا که دیدارها به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و حساسیت یک بازی روی انجام یا عدم انجام تست دوپینگ تاثیری ندارد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: