آغاز بکار نخستین مهدکودک سیار کشور در مناطق زلزله زده کرمانشاه

کدخبر: 2251153

پس از گذشت ۹ ماه از وقوع زلزله کرمانشاه انجمن حمایت از حقوق کودکان با همکاری یکی از شرکت های خودروسازی، اقدام به راه‌اندازی نخستین مهدکودک سیار در روستاهای سرپل ذهاب نمود.

به گزارش خبرنگار مهر، انجمن حمایت از حقوق کودکان از اولین روزهای پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشت و پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسید که حمایت از کودکان زلزله‌زده کرمانشاه به دلایلی مختلفی همچون پراکندگی بالای جمعیت، کوهستانی بودن منطقه و میزان فاصله روستاهای با یکدیگرنمی‌تواند مانند تجربه های قبلی همچون زلزله بم و ورزقان صورت پذیرد.

با توجه به دلایل ذکر شده هیات مدیره انجمن و شورای هماهنگی حمایت از کودکان ساکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه طی جلسات متعدد به این نتیجه رسیدند که شاید بتوان به جای راه اندازی چندین مهد کودک در روستاهای مختلف که سامان‌دهی آنها کار چندان آسانی نیست، با یک طرح خلاقانه شرایط را برای آموزش کودکان آسان‌تر کرد و ایده مهدکودک سیار از دل این جلسات خارج شد.

در این میان شرکت رنو پارس نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود و دغدغه فراوانش برای حمایت از کودکان زلزله کرمانشاه تصمیم به انجام یک پروژه در مناطق زلزله زده گرفته بود که به یاری دو تن از همراهان انجمن حمایت از حقوق کودکان و شرکت رنو پارس آشنایی بین دو نهاد ارتباط برقرار شد و طرح مهد کودک سیار کلید خورد.

پس از انجام مذاکرات اولیه شرکت خودروسازی اقدام به خرید مینی‌بوس و انجام اموراجرایی و قانونی تغییر کاربری و تجهیز مهدکودک سیار به بروزترین سیستم‌های آموزشی و کنترل و مدیریت از راه دور نمود و همزمان انجمن حمایت از حقوق کودکان مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص چگونگی انجام طرح در منطقه را آغاز کرد.

بالاخره پس از گذر از پستی‌وبلندی‌های متعدد و گذشت ۹ ماه از وقوع زلزله، مهدکودک سیار در ۲۰ مرداد ماه با حضور فرماندار و بخش‌دار سرپل‌ذهاب فعالیت خود را به صورت رسمی در روستاهای منطقه سرپل ذهاب آغاز کرد.

هدف و چشم‌انداز بلندمدت انجمن حمایت از حقوق کودکان از طرح مهدکودک سیار گسترش آن در تمامی مناطق محروم و ایجاد تحولی در نظام آموزشی پیش دبستانی کشور است، چراکه یکی از مشکلات آموزشی در ایران پراکندگی جمعیت در روستاها و تعداد کم کودکان در سن آموزش در این مناطق است، این طرح می‌تواند هم‌زمان عدالت آموزشی و صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزشی را در کشور رقم بزند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: