«برند فایننس» بررسی کرد؛

ثروت افسانه‌ای خاندان سعودی چقدر است؟

کدخبر: 2251420

شرکت مشاوره تجاری «برند فایننس» ثروت خالص خاندان حاکم بر عربستان سعودی را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی سی.ان.بی.سی نوشت به گزارش شرکت مشاوره تجاری برند فایننس (Brand Finance)، ثروت خالص خانواده سلطنتی انگلیس در حدود هشتاد و هشت میلیارد دلار است. با این حال خانواده سلطنتی انگلیس با وجود این ثروت باز تا کسب مقام ثروتمندترین خاندان سلطنتی جهان فاصله زیادی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است مقام ثروتمندترین خاندان سلطنتی جهان احتمالا به آل سعود تعلق می گیرد که خاندان حاکم بر عربستان سعودی هستند. این خاندان که متشکل از پانزده هزار عضو است بر اساس برآوردها حدود یک تریلیون و چهارصد میلیارد دلار ثروت دارد. هرچند بخش اعظم ثروت آل سعو د تنها در اختیار دو هزار نفر از آنان است. ثروت آل سعود شانزده برابر دارایی های خاندان سلطنتی انگلیس است.

اين در حالی است که براساس گزارش گاردین، بیش از یک چهارم جمعیت عربستان در فقر شدید به سر می برند؛ یعنی حدود 7.5 میلیون نفر. از این تعداد، نزدیک به 3 میلیون نفر در حاشیه و زاغه های ریاض زندگی می کنند.

اعضای خاندان سعود نیز درست مانند خانواده سلطنتی انگلیس به شدت از رازهای مربوط به ثروت و دارایی هایشان حفاظت می کنند. اما آنچه که می دانیم این است که اعضای آل سعود به سبک زندگی بسیار مجلل و پر هزینه و داشتن دارایی های بی شمار از جمله جت های شخصی، قایق های تفریحی لوکس، بالگردهای شخصی، قصرهای عظیم و املاک و مستغلات فراوان شناخته می شوند.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، یکی از بانفوذترین اعضای خاندان آل سعود است که در سال 2015 جانشین عبدالله بن عبدالعزیز، برادر خود شد. او که بر اساس برآوردها حدود هفده میلیارد دلار ثروت دارد، بخش اعظم امور عربستان را به محمد بن سلمان پسر سی و دو ساله و جانشین خود سپرده که ولیعهد عربستان است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بن سلمان اخیرا یکی از آثار نقاشی داوینچی نقاش مشهور ایتالیایی را به ارزش 450 میلیون دلار (که اخیراً مشخص شده اثر داوینچی نبوده است)، یک قایق لوکس تفریحی به ارزش پانصد میلیون دلار و یک قصر عظیم را در فرانسه به ارزش سیصد میلیون دلار خریداری کرد. او همچنین دو خانه در لندن و یک مجتمع بزرگ نیز در سواحل جنوبی اسپانیا دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: