مذاکرات روسیه و هند برای تولید جتهای جنگنده نسل پنجم

کدخبر: 2251474

رئیس «شرکت هواپیمایی یونایتد» روسیه (UAC) از آغاز مذاکرات مسکو و دهلی نو پیرامون پروژه تولید نسل پنجم هواپیمای جنگنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «یوری اسلیوسار» رئیس «شرکت هواپیمایی یونایتد» (UAC) روز یکشنبه اعلام کرد که به رغم گزارشهای رسانه ای مبنی بر عقب نشینی هند از پروژه تولید نسل پنجم جتهای جنگنده (FGFA)، مقامات مسکو و دهلی نو مذاکرات در مورد این پروژه را آغاز کرده اند.

اسلیوسار در گفتگو با شبکه رادیویی «روسیا وان» گفت: »ما هنوز این موضوع را مختومه نکردیم، ما به گفتگو با هندوستان برای توسعه مشترک نسل پنجم [این هواپیما] ادامه می دهیم. به طور گسترده ای گزارش شد که هندوستان در حال خروج از این پروژه است. اما آنها از این پروژه خارج نمی شوند، و صرفاً سئوالات بسیاری مطرح کرده اند. همچون قبل، ما بر اساس این فرضیه قبلی دست به کار می شویم که حجم تکنولوژی که ما آماده انتقال آن به هندوستان هستیم، هیچ کشور دیگری قادر به انجام آن نیست».

این پروژه همچنین اشاره می کند که هندوستان نه تنها نسل جدیدی از جتهای جنگنده را بدست می آورد، بلکه تولید با مجوز خود را آغاز می کند.

مطابق با پروژه مذکور میان روسیه و هندوستان، هرکدام از دو کشور ۴ میلیارد دلار در مراحل توسعه سرمایه گذاری می کنند؛ در حالی که هزینه نهایی ساخت ۱۲۷ فروند جت جنگنده حدود ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: