هاآرتص: ترامپ شیوه مک کارتیسم را در سیاست آمریکا دنبال می‌کند

کدخبر: 2251522

منتقدان ترامپ مدتهاست که شباهت‌هایی بین ترامپ و مک کارتی پیدا کرده‌اند به این صورت که آن‌ها هر دو به صورت مرتب اتهامات بی‌اساسی را علیه رقبا مطرح می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی با عنوان "ترامپ، مک کارتیسم و کوهن: ترامپ یاد گرفت حمله و سپس تفرقه ایجاد کند" نوشت: منتقدان ترامپ مدتهاست که شباهت هایی بین ترامپ و مک کارتی پیدا کرده اند به این صورت که آنها هر دو به صورت مرتب اتهامات بی اساسی را علیه رقبا به عنوان راهی برای بی اعتبار کردن منتقدان و ایجاد تفرقه مطرح می کنند.

در صبح روز یکشنبه، رئیس جمهور ترامپ سیلی از حملات را در توئیتر علیه نیویورک تایمز و رابرت مولر، بازرس ویژه بررسی پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انجام داد. ترامپ یک ادعایی را برای تحقیر در توئیتر مطرح کرد. وی نوشت جوزف مک کارتر در برابر مولر مثل یک بچه است. ترامپ از سناتور جوزف مک کارتر، سناتور ویسکانسین به عنوان راهی برای حمله به مولر و تحقیق درباره روسیه استفاده کرد که با توجه به رابطه نزدیک "روی کوهن" شاگرد مک کارتی با ترامپ فورا تعجب و محکومیت دیگران را برانگیخت.

کوهن به عنوان مشاور ارشد مک کارتی در جلسه های استماع ارتش - مک کارتی که ترس سرخ دهه 1950 نامیده می شود، خدمت کرد. (ترس سرخ یا ترس سرخ دوم واژه ای است که از اواخر دهه 1940 میلادی تا اواخر دهه 1950 میلادی رواج داشت، مشخصه این دوره افزایش نگرانی از نفوذ کمونیسم بر اجتماعات و موسسات آمریکایی بود). وی همچنین قاضی دادگستری آمریکا در محاکمه جولیوس و اتل روزنبرگ به اتهام جاسوسی بود که به اعدام آنها انجامید.

براساس گزارش رادیو ان پی آر، ترامپ در 1973 در باشگاه شبانه منهتن با کوهن دیدار کرد. این دو سپس دوست، متحد و همکار تجاری شدند. برخی می گویند کوهن مربی ترامپ بود. این کاملا روشن است: کوهن مدل ترامپ در جنگ رسانه ای و روابط عمومی بود. خود ترامپ در کتاب هنر معامله از کوهن تمجید کرد. وقتی که نیویورک کوهن را در 1986 به خاطر عدم صداقت، کلاهبرداری و فریبکاری برکنار کرد، ترامپ به نفع او در آن جلسه استماع شهادت داد. کوهن در اوت همان سال بر اثر ایدز مرد. منتقدان ترامپ مدت ها است که شباهت هایی بین ترامپ و مک کارتی می بینند. هر دوی آنها اتهامات بی اساسی را علیه رقبا برای بی اعتبار سازی منتقدان و ایجاد جار و جنجال مطرح می کنند.

رون الوینگ یکبار در پویش انتخاباتی 2016 به ملانیا ترامپ نوشت: زمانی که شما به دونالد حمله می کنید، او ده برابر تندتر پاسخ می دهد. این سالها روش کوهن بود و او به ترامپ این را یاد داد.

مک کارتیسم اصطلاحی است برای اشاره به فعالیت های ضدکمونیستی سناتور جوزف مک کارتی (1908 تا 1957) در آغاز دوره جنگ سرد، که موجب شد موجی از عوام فریبی، سانسور، فهرست های سیاه، گزینش شغلی، مخالفت با روشنفکران، افشاگری ها و دادگاه های نمایشی و تفتیش عقاید، فضای اجتماعی دهه 1950 آمریکا را دربرگیرد. بسیاری از افراد به ویژه روشنفکران، به اتهام کمونیست بودن شغل خود را از دست دادند و به طرق مختلف آزار و اذیت شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: