معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور:

دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان وارد پروژه‌های بزرگ شوند

کدخبر: 2251687

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: مشکلات کشور جز با عقل و دانش قابل حل نیست و لازم است دانشگاه‌ها را به نوعی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان وارد پروژه‌های بزرگ کرد.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری 29 مرداد ماه در سفر به شهرکرد در حاشیه بازدید از طرح ملی سامانه پرتودهی چند منظوره گاما در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه بحث تحریم‌ها، بحث جدیدی نیست، اظهار کرد: اگر بتوان به درستی در حوزه اقتصاد مدیریت لازم را انجام داد مشکل خاصی مشاهده نخواهد شد گرچه بحث تحریم‌ها برای شرکت‌هایی که در داخل کشور بوده منفعت محسوب می‌شود.

وی افزود: مشکلات کشور جز با عقل و دانش قابل حل نیست و لازم است دانشگاه‌ها را به نوعی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان وارد پروژه‌های بزرگ کرد.

ستاری تصریح کرد: طرح ملی سامانه پرتودهی چند منظوره گاما از جمله این پروژه‌ها است و برای نخستین بار است که یک مجموعه خصوصی، در حوزه هسته‌ای و اتمی ورود پیدا کرده و در حال فعالیت بر روی سامانه‌های پرتودهی هسته‌ای است و یک انتقال تکنولوژی فوق‌العاده خوبی از طریق دانشگاه‌های صنعتی شریف و شهید بهشتی در این مجموعه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلان حوزه هسته‌ای لازم نیست در سازمان‌های دولتی مشغول به کار شوند بلکه از طریق شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بر روی این موضوع کار کنند که امید است بتوان حداقل 7 تا 8 مجموعه مشابه این مجموعه را توسط بخش خصوصی در کشور تاسیس کرد.

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور گفت: ما به عنوان دولت حمایت لازم را از چنین‌ پروژه‌هایی انجام می‌دهیم همانگونه که از این پروژه حمایت جدی انجام شد و در حال حاضر این مرکز کار تجاری را آغاز کرده و محصولات را مورد پرتودهی قرار می‌دهد.

وی افزود: امید است نگاه جدید در حوزه اقتصاد توسعه یابد و خوشحال هستیم که یک حوزه که کاملا در انحصار دولت بوده، به بخش خصوصی واگذار شده و در آن ورود پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: