در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وعده‌های بی سرانجام مسئولان برای احداث سالن نمایشی در البرز

کدخبر: 2251695

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: وعده هایی از سوی شورای شهر و شهرداری برای احداث سالن نمایش در استان البرز داده شده اما هیچ یک از وعده ها عملی نشده است.

اسماعيل آجرلو رئيس حوزه هنرى استان البرز در گفتگو با خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره برنامه هاى حوزه هنرى در زمينه نمايش و احداث سالن تئاتر در استان البرز گفت: حوزه هنرى نمی تواند برنامه اى براى ساخت سالن نمايش داشته باشد، چراكه اين موضوع جزء وظايف اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامى است و از محدوده اختيارات حوزه هنرى خارج است. ساخت سالن و ساختمان های لازم در این زمینه مربوط به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامى و شهرداری است و ما دخالتی در این قضیه نداریم.

وی در ادامه افزود: در جلسات مختلف فرهنگی که در استان برگزار شده، مسئله کمبود سالن در استان البرز و استاندارد نبودن آن ها مطرح شده است؛ همچنین وعده هایی از سوی شورای شهر و شهرداری برای همراهی داده شده تا سالن ها و مجموعه های جدیدی در سطح شهر ساخته شود ولی با وضعیت کنونی شهرداری، هنوز هیچ یک از آن وعده ها به نتیجه عملیاتی نرسیده است.

آجرلو بیان کرد:ساختمان تئاتر شهر کرج، مجموعه ای قدیمی است که از استاندارد کافی برخوردار نیست و صرفا به درد تئاترهای محدود می خورد این سالن بیشتر برای تمرین نمایش ها مناسب است و برای اجرای نمایش مطلوب نیست.

رئیس حوزه هنری استان البرز در مورد شناخته نشدن تئاتر در این استان گفت: به فعالیت تئاتری هیچگاه جدی نگاه نشده است؛ نداشتن تبلیغات و فراهم نبودن بستر مناسب و سالن استاندارد برای اجرای نمایش، اجرای خوبی را به صحنه نمی برد.

آجرلو درباره فعالیت های انجام شده در حوزه هنری البرز گفت: فعاليت ما در خصوص فعال سازى گروه هاى تئاترى و اجراى نمايش ها، شركت در جشنواره ها، گروه هاى تئاتر مساجد و گروه هاى تئاتر مدارس است كه به طور گسترده درحال فعاليت هستيم. نمايش هايى كه به دست ما در استان البرز به توليد می رسند، به سه دسته تقسيم می شوند؛ بخش اول، نمايشهاى صحنه اى عمومى بزرگسال است كه بعضى از آنها به جشنواره هاى كشورى فرستاده می شوند و بعضى هم به اجراهاى استانى كه در تئاتر شهر كرج به اجرا می روند؛ بخش ديگر شامل گروه هاى تئاتر دانش آموزى است كه با مشاركت آموزش و پرورش به شكل گيرى اين گروه ها كمك می شود. این گروه ها از طریق آموزشى كه به مربيان درس پرورشى در مدارس داده می شود و سرپرستانی كه توسط حوزه هنرى تعيین می شوند، تشكيل شده و در مدارس به اجرا می روند.

وی تصریح کرد: بخش سوم از فعاليت هاى نمايشى، تشكيل گروه هاى تئاتر مساجد است كه از سال گذشته با تشکیل شش گروه آغاز شد. در برنامه امسال نيز اين تعداد به پانزده گروه می رسد كه توسط سرپرست ها و كارگردان های مشخص شده از سوی حوزه هنری در مساجد آموزش دیده و تمرین می کنند؛ همچنین نمایش آن ها در سطح شهر اجرا می شود که می توان در مساجد و یا در مکان هایی که ما تدارک می بینیم به تماشای این نمایش ها نشست. تبلیغات این گروه، محله محور است که در سطح شهرستان ها و در محدوده محل اجرا تبلیغات می کنند. این نوع نمایش ها با تئاتر های صحنه ای متفاوت هستند و مخاطبان آن ها، ساکنان آن محله هستند؛ همچنین بخش مدارس و مساجد به دو دسته آقایان و بانوان تقسیم می شوند تا بتوانند در مسجد ها و مدارس برای اقشار مختلف نمایش اجرا کنند.

رئيس حوزه هنرى استان البرز درباره زمان اجرای این نمایش ها گفت: گروه های تئاتر مدارس درحال تشکیل و آماده سازی برای اجرا هستند و تقریبا از اواخر پاییز اجراهایشان شروع می شود و گروه های تئاتر مساجد نیز درحال تمرین هستند و احتمالا از هفته دفاع مقدس آغاز به کار می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: