تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد با دو سوم آرا منوط به تشخیص هیئت رئیسه مجلس است

کدخبر: 2251867

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح افزایش مناطق آزاد، گفت: این لایحه در جلسه این هفته مجلس مطرح خواهد شد و تصمیم نهایی هیئت رئیسه مجلس در خصوص آرای مورد نیاز در تصویب این لایحه حائز اهمیت است.

زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره بررسی و امکان تصویب لایحه افزایش مناطق آزاد که در جلسه این هفته مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد، گفت: در این طرح 86 منطقه جهت ایجاد منطقه ویژه از سوی نمایندگان مجلس درخواست شده است و 13 منطقه نیز در لایحه فعلی دولت قرار دارد که جهت بررسی و تصویب امروز در صحن علنی مطرح خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه، هنوز مشخص نشده که آیا برای تصویب لایحه مذکور به دو سوم از رای نماینده ها نیاز است، گفت: در واقع تصمیم نهایی هیئت رئیسه مجلس در خصوص آرای مورد نیاز در تصویب این لایحه حائز اهمیت است.

وی افزود، اگر این لایحه به تصویب مجلس نرسد با بازگشت دوباره آن به کمیسیون اقتصادی تغییرات و اصلاحات در آن صورت خواهد گرفت و به رای گیری در کمیسیون خواهد رسید که در نهایت دوباره به هیئت رسیده تحویل داده خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه افزایش مناطق آزاد از درآمدهای مالیاتی دولت را کاهش خواهد داد، گفت: در طی جلسات گذشته کمیسیون اقتصادی، معایب منطقه آزاد برطرف شده و مقرر گشته است تا گمرکات کشور در این مناطق تجهیز شوند و طرح جامع (مناطق) بزودی آماده و در دسترس قرار گیرد.

وی افزود، بطور کلی موانع موجود در مناطق آزاد که موجب جلوگیری از دسترسی به اهداف شده است بایستی برطرف گردد که این موضوع در 5 تبصره تصویب شده است تا الزامات قانونی سخت گیرانه تری اتخاذ شود. استقرار گمرک، فنس کشی، طرح جامع مناطق، سامان دهی کالای وارداتی همراه مسافر و تردد خودرو های خارجی و سامان دهی آنها از جمله این الزامات است که در این 5 تبصره مشخص و بررسی شده است.

سعیدی در خصوص طرح جامع تصویب شده در 5 تبصره کمیسیون اقتصادی جهت برطرف شدن موانع موجود در مناطق آزاد، تشریح کرد: براساس آن یک طرح جامع از منطقه با رعایت اسناد و طرح های مالی تهیه خواهد شد و بعد از ارسال به شورای عالی مناطق آزاد جهت تصویب ، بررسی خواهد شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: