شمار قربانیان ابولا در کنگو به ۵۰ نفر افزایش یافت

کدخبر: 2252024

وزارت بهداشت کنگو اعلام کرد با مرگ یک قربانی دیگر در منطقه مابالاکو مانگینا در نزدیکی بنی که کانون شیوع ابولا در استان کیووی جنوبی است شمار قربانیان این بیماری به ۵۰ نفر رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات جمهوری دموکراتیک کنگو شمار قربانیان دور جدید شیوع ابولا در این کشور به ۵۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت کنگو روز دوشنبه اعلام کرد با مرگ یک قربانی دیگر در منطقه مابالاکو مانگینا در نزدیکی بنی که کانون شیوع ابولا در استان کیووی جنوبی است شمار قربانیان این بیماری افزایش یافت و به ۵۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو افزود در مجوع ۹۱ مورد ابتلا به تب خونریزی دهنده ابولا گزارش شده که ۶۴ مورد آن ها تایید شده و ۲۷ مورد هنوز مورد تایید نیست.

جمهوری دموکراتیک کنگو کشوری فقیر است و درآمد متوسط روزانه جمعیت ۸۰ میلیون نفری این کشور یک دلار و بیست و پنج سنت است. شیوع دور جدید بیماری ابولا در این کشور از روز اول اوت در منطقه مانگینا در کیووی شمالی آغاز شده است.

ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می شود. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده است. این بیماری برای اولین بار در کشور کنگو دیده شد.

نشانه های این بیماری معمولاً دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، درد های ماهیچه ای و سردرد ظاهر می شوند. معمولاً حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها به دنبال این موارد می آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: