وزیر خارجه روسیه فاش کرد:

سازمان ملل دستورالعمل محرمانه‌ای را برای جلوگیری از کمک به بازسازی سوریه صادر کرده است

کدخبر: 2252034

لاوروف فاش کرد سازمان ملل در یک دستورالعمل محرمانه، مشارکت شرکت‌های وابسته به این نهاد بین‌المللی را در بازسازی سوریه ممنوع کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از آی24 نیوز، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه، فاش کرد بخش امور سیاسی سازمان ملل متحد سال گذشته میلادی (2017) با صدور یک دستورالعمل محرمانه، مشارکت شرکت های وابسته به این نهاد بین المللی را در هرگونه پروژه بازسازی سوریه -و در نهایت بازگشت آوارگان سوری- به کشورشان ممنوع کرده است.

لاوروف که در نشست خبری مشترک با جبران باسیل، همتای لبنانی اش در مسکو شرکت کرده بود، افزود چنین شرکت هایی تنها زمانی مجاز خواهند بود در امر بازسازی سوریه مشارکت کنند که در روند انتقال سیاسی قدرت پیشرفتی حاصل شده باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، خواست توضیح دهد که چرا به شورای امنیت که ناظر مستقیم قطعنامه های سوریه است، در این خصوص اطلاعی داده نشده است. لاوروف افزود زمانی که این تصمیم اتخاذ می شده، درباره شرایط (سوریه) شفاف سازی نشده و اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت نگرفته است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد گوترش بتواند در این باره توضیح مناسبی ارائه دهد.

در ادامه این گزارش آمده است از زمان صدور این دستورالعمل در سال گذشته، ارتش سوریه توانسته دو سوم مناطق تحت اشغال تروریست ها را بازپس بگیرد.

نیروهای سوری به تازگی موفق شدند مناطق جنوبی در نزدیکی مرزهای سرزمین های اشغالی را نیز از کنترل تروریست های تحت حمایت غرب و رژیم صهیونیستی خارج کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: