امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس

دولت می خواهد سوال از رئیس جمهور را با استیضاح وزیر اقتصاد لوث کند/ رایزنی معاون پارلمان روحانی برای استیضاح کرباسیان

کدخبر: 2252073

دبیر هیات رییسه مجلس گفت که معاون پارلمانی رئیس جمهور به دنبال استیضاح یکی از وزرا است

احمد امیر آبادی فراهانی دبیر هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه «پارک شهر» رادیو تهران درباره طرح مجلس درباره مممنوعیت خرید و فروش بیش از 10 عدد سکه گفت: از مردم خواهش می کنم که به مباحثی که در مجلس مطرح می شود توجه کنند و فکر نکنند طرحی که در مجلس اعلام وصول می شود، حتما قانون می شود و یا به نوعی باید اجرا شود. این طرح را عده ای از نمایندگان ارائه دادند که در آن اعلام شده بود که خرید و فروش بیش از 10 سکه ممنوع شود. متاسفانه من به دوستان اعلام کردم که بیان این طرح به بازار شوک وارد می کند و قیمت سکه را بالاتر می برد. وی در ادامه افزود: این طرح اگر در کمیسیون اقتصادی بررسی شود در مرحله بعد به هیات مدیره میرسد و بعد از آن به صحن مجلس می رود و ممکن است این اتفاق طولانی باشد و اصلا به عمر این مجلس کفاف ندهد. به همین دلیل اعلام وصول یک طرح نباید جو خاصی در رسانه ها ایجاد کند.

امیرآبادی فراهانی درباره طرح استیضاح وزیرامور اقتصاد و دارایی هم که 57 نفر از نمایندگان امضایشان را برای استضیاح از وی پس گرفتند، بیان کرد: آنچه که من میدانم و در جریان هستم 90 نفر امضا کرده بودند و چند امضا مشترک بود که حذف شد. شب گذشته من یک توییت نوشتم که نوشتم که نمایندگان پارلمانی حامی دولت، موافق و به دنبال اعلام وصول استیضاح وزیر اقتصاد بودند. خیلی از نمایندگانی که امضای استیضاح را پس گرفتند اعتقاد داشتند که این دولت می خواهد سوال از رئیس جمهور را با استیضاح وزیر اقتصاد لوث کند. به همین جهت خیلی ها امضایشان را پس گرفتند که این استیضاح قبل از سوال از رئیس جمهور انجام نشود.

وی در ادامه افزود: دیروز معاون پارلمانی رئیس جمهور بسیار تلاش کردند که حتما استیضاح اعلام وصول بشود و چند بار هم بالا آمدند و به رئیس مجلس گفتند که چرا اعلام وصول نمی کنید؟ رئیس جمهور از زمان اعلام وصول سوال یک ماه فرصت دارد و ایشان باید هفته آینده به مجلس بیاید. به همین دلیل تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند تا بعد از سوال از رئیس جمهور، استیضاح وزیر اقتصادی انجام شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: