فتاحی: با متخلفان ورزشگاه‌ها برخورد جدی می‌شود/ ایران درباره انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان قانون خاصی دارد

کدخبر: 2252095

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: مسائل غیرفوتبالی در برخی از ورزشگاه‌ها رُخ داد که با مسببین آن برخورد می‌شود.

سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره علت ایجاد مسائل حاشیه ای در ورزشگاه های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: دلیل اصلی این موضوع را همه متوجه شدند و خیلی از اتفاقاتی که در این چند هفته رُخ داد فوتبالی نبود و هفته گذشته فوتبالی ها نشان دادند که در زمین مسابقه جای مسائل دیگر نیست. بازی ذوب آهن برابر سپاهان را دیدید که همه اتفاقات فوتبالی رخ داد و سکو ها هم فقط تشویق کردند. در تبریز هم ورزشگاه یادگار امام بعد از سال ها پُر شد، اما هیچ مسئله حاشیه ای رُخ نداد. تنها در بازی پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان حاشیه داشتیم که مسئله غیرفوتبالی بود و افراد با برنامه آمدند حاشیه سازی کنند که با متخلفان برخورد جدی می شود.

او ادامه داد: علاوه بر این از هفته دوم جلسه های متعددی با باشگاه ها داشتیم و همه ورزشگاه های لیگ برتر و دسته یک مجهز به دوربین های مدار بسته می شوند و به طور حتم با خاطیان برخورد جدی می شود.

بیشتر بخوانید: واکاوی پرونده درگیری تماشاگران فوتبال مشکلات ایجاد شده به علت زیر ساختار ها و امکانات ورزشگاه ها است

فتاحی درباره اینکه سازمان لیگ برنامه ای برای پیشگیری مسائل حاشیه ای در ورزشگاه ها دارد ، گفت: صددرصد برنامه هایی برای جلوگیری از مسائل حاشیه ای در ورزشگاه ها داریم و مشکلات ایجاد شده به علت زیر ساخت ها و امکانات ورزشگاه ها است. ما باید به مردم احترام بگذاریم تا از آن ها نیز انتظار رعایت شئونات اجتماعی را در ورزشگاه ها داشته باشیم. هواداران ۶ - ۷ ساعت قبل از بازی به ورزشگاه ها می آیند و به علت نبود امکانات از جمله سرویس بهداشتی مشکلات افزایش می یابد و تماشاگران عصبانی و پرخاشگر می شوند. امسال بازی ها را زیر نور و در شب برگزار می کنیم تا مشکلات کاهش یابد. زمانی که بازی ساعت ۱۸ برگزار می شود تماشاگران باید ساعت ۱۳ به ورزشگاه ها بیایند و هوا گرم است و ما این موضوع را متوجه شدیم و بازی ها را بعد از اذان مغرب گذاشتیم تا تماشاگران در گرما در ورزشگاه ها ننشینند. چندین جلسه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داشتیم و سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد مشکلات ورزشگاه ها سریعتر برطرف شود و با مدیران کل وزارت ورزش استان ها هم جلساتی داشتیم و هنوز هم این نشست ها ادامه دارد و باید زیر ساختار ها را درست کنند و مردم هم باید کمک کنند. بحث رفتار نرم و به دور از خشونت و تشکیل کمپین های «نه به خشونت» می تواند مشکلات ورزشگاه ها را تا حدودی رفع کنند. امیدوارم به جا هایی برسیم که هم زیر ساخت های خوبی داشته باشیم و هم شاهد مشکلات غیر فوتبالی در ورزشگاه ها نباشیم.

فتاحی: با متخلفان ورزشگاه ها برخورد جدی می شود/ برای اجرای برنامه تیم ملی مشکلی نداریم

ورزشگاه ها را به سیستم "X RAY" مجهز می کنیم

او درباره ورود چاقو و اشیای خطرناک به ورزشگاه ها تصریح کرد: من هم از گیت های ورزشگاه ها رد می شوم و مورد بازبینی قرار می گیرم و ورزشگاه های ۶۰ - ۷۰ هزار نفری مشکلاتی دارند و ماموران نیروی انتظامی مدت طولانی در ورزشگاه ها حضور دارند و خستگی زیاد باعث می شود خطای انسانی رُخ دهد. کسی که قصد کار خلاف داشته باشد راهش را پیدا می کند. مردم کسی را که مشکل سازی می کند به پلیس معرفی کنند. همچنین ورزشگاه های خود را مجهز به سیستم ایمنی "X RAY" می کنیم که همین سیستم در جام جهانی ۲۰۱۸ اجرا شد و علاوه بر بازبینی دستی، مردم را با این سیستم چک می کنیم.

جایگاه هایی برای استعمال دخانیات درست می کنیم

فتاحی درباره استعمال دخانیات در ورزشگاه ها بیان کرد: متاسفانه آدم باید از خودش شروع کند و فقط دود نیست و گرد و خاک هم در ورزشگاه ها وجود دارد. در ورزشگاه فولاد شهر نارنجک پرتاب نشد بلکه گرد و خاک بود. سیگار نکشیدن در ورزشگاه ها یک قانون است که ما این قانون را اجرا می کنیم. همچنین در جام جهانی جایگاه هایی برای استعمال دخانیات در نظر گرفته بودند که ما هم قصد داریم این جایگاه را برای تماشاگران خود در ورزشگاه ها درست کنیم تا دیگر شاهد کشیدن سیگار در سکو ها و زمین مسابقه نباشیم. البته با وجود اینکه نیروی انتظامی مردم را مورد بازرسی قرار می دهد، اما سیگار وارد ورزشگاه ها می شود و برخی از افراد سواستفاده می کنند و سیگار را با قیمت گران به تماشاگران می فروشند و بازار سیاه درست می کنند.

فتاحی: با متخلفان ورزشگاه ها برخورد جدی می شود/ برای اجرای برنامه تیم ملی مشکلی نداریم

برای انتشار قرارداد ها باید تصمیم گیری واحدی صورت بگیرد

فتاحی درباره اینکه چرا قرارداد ها همانند سال گذشته انتشار نمی یابد ، گفت: قرارداد ها ۲ طرفه است و طرفین باید راضی باشند و ما نمی توانیم فقط قرارداد اشخاص خاص را منتشر کنیم و برای برخی دیگر این کار را نکنیم. درباره این موضوع باید تصمیم گیری کنیم و باشگاه ها هم باید نظر بدهند، چون ما قرارداد ها را منتشر کنیم امثال امیر قلعه نویی راضی به این کار هستند و برخی دیگر مخالفت می کنند.

او درباره اینکه قرارداد های اروپایی ها منتشر می شود ، گفت: قرارداد های بازیکنان و مربیان در اروپا منتشر می شود و حتی در آنجا قرارداد های شهرداری و وزارتخانه ها هم انتشار می یابد، اما در ایران به این صورت نیست و هر کشور قوانین متفاوتی دارد. آن سال که منتشر کردیم تصمیم گرفته شد که انتشار یابد و این مسئله حل می شود و باید جمع بندی نهایی شود تا قرارداد ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید: فتاحی: براساس قانون پرسپولیس قهرمان سوپر جام شد ورزشگاه ها قبل از نیم فصل به سیستم بلیت فروشی الکترونیکی مجهز می شوند

او درباره اینکه بلیت فروشی به باشگاه ها واگذار شده است ، اما هنوز الکترونیکی نشده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان و سازمان لیگ اولین موضوعی را که پیگیری می کنند بحث بلیت فروشی الکترونیکی است و وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد این موضوع اجرایی شود. بحث جداسازی جایگاه ها و قانون ۱۰-۹۰ ورزشگاه ها است و اقداماتش انجام می شود و قبل از نیم فصل به غیر از تهران همه ورزشگاه ها به سیستم بلیت الکترونیکی مجهز می شوند. تماشاگران باید در زمان مناسب وارد ورزشگاه شوند و در صندلی مخصوص خود بنشینند و بدون مسئله ای از دیدن فوتبال لذت ببرند.

در لیگ برتر تعطیلی نداریم

فتاحی درباره تمهیدات سازمان لیگ فوتبال برای برنامه های تیم ملی فوتبال گفت: اکنون برنامه لیگ را ۳ تا ۵ هفته اعلام نمی کنیم و برنامه ۳۰ هفته ای اعلام می کنیم، همچنین تقویم مسابقات را ۳ ماه قبل از بازی ها به باشگاه ها می دهیم تا نظرات خود را بدهند و جلساه های هم اندیشی گذاشتیم که ۱۲ مربی در این نشست ها شرکت کردند و نظراتشان را در این باره اعمال می کنیم. درباره تیم ملی مشکل خاصی نداریم. ضمن اینکه لیگ ما امسال تعطیلی ندارد و فیفا دی ها ۹ روز است که فقط یک هفته لیگ مان تعطیل است که این موضوع در همه جای دنیا اجرا می شود.

فتاحی تصریح کرد: تعطیلات در سال های گذشته ۲ هفته بود چرا که کارلوس کی روش نیاز به بازیکنان داشت، اما امسال سرمربی تیم ملی به تیم های لیگ برتری اعتماد دارد و ۳ روز قبل از فیفا دی بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می گیرند و باشگاه هایی که بازیکن ملی دارند بازی هایشان زودتر از سایر تیم ها برگزار می شود. بعید می دانم مشکلی در برنامه بازی های لیگ به وجود آید و امیدوارم تیم ملی در جام ملت های آسیا به موفقیت دست یابد.

فتاحی: با متخلفان ورزشگاه ها برخورد جدی می شود/ برای اجرای برنامه تیم ملی مشکلی نداریم

تیم نفت تهران به علت ضعف مدیریت سقوط کرد

فتاحی درباره سقوط تیم نفت تهران به لیگ دسته ۳ اظهار کرد: متاسفانه تیم های ریشه دار ما همانند نفت تهران به علت ضعف مدیریت در ارگان های مختلف دچار مشکل می شوند. تیمی که نابود می شود فقط اسم یک تیم نیست و پشت این تیم جوانان زیادی حضور دارند. نفت مسجد سلیمان فقط یک تیم لیگ برتری نیست و تیم یک شهر است و اکنون وزارت نفت بیان کرده است که نمی تواند هزینه کند. نمایندگان وزارت ورزش و جوانان باید درباره این قانون بازنگری کنند و نفت مسجد سلیمان بودجه مملکت را تامین می کند چرا مردم این شهر با آن وضعیت آب و هوایی و بوی گاز نباید تیمی داشته باشند و بیایند ورزشگاه تیم خود را تشویق کنند. فوتبال سرگرمی جوانان این شهر است. فوتبال فقط یازده بازیکن نیست که باید حقوقشان را تامین کرد و این رشته ورزشی در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم تاثیر گذار است و نفت هم از این امر مستثنی نیست. متاسفانه وزارت نفت اعلام کرد تیمداری نمی کند و تیمی که ۲ بازی در لیگ حاضر نشود ۲ دسته به پایین تر سقوط می کند و این تیم هم به سرنوشت پاس، صبا و شموشک نوشهر دچار شد.

بیشتر بخوانید: فتاحی: دیگر درباره سوپرجام حرف نمی زنم/ استقلال باید زودتر به فکر برگزاری اردو در ترکیه می افتاد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: