برگزاری ویژه‌برنامه‎های جشن عید قربان در حرم مطهر امام رضا(ع)

کدخبر: 2252200

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شب و روز عید قربان و آغاز دهه ولایت جشن‎های با شکوهی با حضور عموم زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه جشن شب عید قربان سه‌شنبه 30 مردادماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی به ایراد سخنرانی می‎پردازد و علی خوش‌چهره از مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی دعای توسل را قرائت خواهد کرد.

حسینی از برگزاری جشن روز عید قربان در رواق امام خمینی(ره) خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی را سخنران مراسم جشن روز عید قربان اعلام کرد و گفت: در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.

وی اجرای گروه تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در ایام دهه ولایت ویژه برنامه‎های متعددی در طول شبانه روز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎ها برگزار می‎شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‎های اختصاصی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی‎ با هدف تبیین جایگاه ولایت برگزار خواهد شد.

به گفته حسینی مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید قربان برای زائران غیرایرانی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: افزون بر برنامه‎های محوری که در صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، مراسم سخنرانی و جشن عید قربان ویژه بانوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است که قبل و بعد از نماز ظهر و نماز مغرب برگزار می‎شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: